Øget fokus på e-mailmarketing fra webshops
Hjem ANNONS Øget fokus på e-mailmarketing fra webshops

Øget fokus på e-mailmarketing fra webshops

Af Redaktionen

E-mailmarketing har i mange år været et uhyre vigtigt markedsføringsværktøj for webshops i hele verden.

Webshops fokuserer mere og mere på brugen af e-mailmarketing, da denne form for marketing har en masse fordele.

Derudover er e-mails stadig en af de mest foretrukne kommunikationsformer, hvilket er endnu en grund til, at webshops lægger deres fokus her.

Hvorfor bruge e-mailmarketing?Øget fokus på e-mailmarketing fra webshops

Der er mange grunde til at webshops har øget deres fokus på e-mailmarkedsføring. Det er nemlig et fantastisk værktøj til at nå og styre kommunikationen til sine kunder. Ved at anvende e-mails som et markedsføringsværktøj kan man nemlig sende e-mails, der matcher kundernes behov. På den måde kan virksomheden også skabe loyale kunder, hvilket er relevant for blandt andet webshops.

Ved at bruge e-mailmarketing kan man også styre kommunikationen omkring specifikke højtider. Det kan være alt fra Black Friday til juleaften, hvor man gerne vil være sikker på, at kunderne får det perfekte julebudskab. I sidste ende handler det selvfølgelig om at holde på kunderne og sørge for, at de konverterer.

Webshops anvender også e-mailmarketing, fordi meget kan automatiseres, så med en god strategi kan e-mailmarketing være virkelig effektivt til at øge salget på webshoppen.

Hvordan bruger webshops så e-mailmarkedsføring?

Der er mange forskellige måder, man kan bruge e-mails på i sin markedsføring. Stort set alle webshops anvender blandt andet en velkomstmail til nye kunder. Her kan virksomheden byde kunden velkommen og fortælle lidt om sig selv, og det viser sig faktisk at være meget effektivt.

En e-mail kan blive sendt automatisk, hvis en kunde lader varer ligge i kurven. Her kan webshoppen sende en e-mail, der fortæller kunden, at han eller hun endnu ikke har færdiggjort sit køb.

En anden form for e-mailmarketing er e-mailen, man modtager, efter købet er færdiggjort. Her bliver man ofte spurt om, man er tilfreds med sit køb, og om man har lyst til at anmelde virksomheden på Facebook eller Trustpilot.

Alt det er med til at skabe flere konverteringer og øge kundetilfredshed hos webshops i hele verden. Det er yderst effektivt redskab, som bliver brugt hver eneste dag, og som fortsætter med at blive udviklet igen og igen.

Problemet med e-mails for forbrugere

Da e-mailmarketing er så anvendt, er der altid nogen, der forsøger at snyde med e-mails. Derfor har vi alle sammen et spamfilter, så vi undgår de mange phishing mails, som desværre bliver sendt hver dag.

De falske e-mails har været problematisk for privatpersoner i Danmark de sidste år. Derfor prøver webshops at gøre deres e-mails så autentiske som muligt, så kunder kan klikke på mailen og læse indholdet med ro i maven.

Heldigvis ved de fleste, hvor de har handlet online, og de bliver derfor ikke overrasket, når webshops anvender e-mailmarketing. Det er blevet hverdag for forbrugere, men det er stadigvæk et markedsføringsværktøj, der virker og skaber masser af konverteringer. Der er derfor ikke noget at sige til, at webshops har stort fokus på at optimere deres e-mailmarketing.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>