Det svenske bilmærke Polestar, der producerer high performance elektriske biler, er fokuseret på at fortsætte sin hurtige globale retail ekspansion med henblik på at supportere virksomhedens fortsatte vækst.
Polestar vil således i løbet af 2021 introducere sine produkter på 9 globale markeder og således fordoble antallet af markeder til 18.
Mærket vil også fordoble antallet af retail miljøer rundt omkring i verden inden årets udgang.
Udover mærkets eksisterende og gennemprøvede retail tilgang, Polestar Spaces, der typisk ligger i centrum af byer, introduceres nu et nyt koncept under navnet Polestar Destinations. Begge vil tilbyde den samme eksperimentelle tilgang for kunderne, der vil kunne fordybe sig i Polestar mærket og foretage test drive. Destinations, der ligger i større og nemt tilgængelige lokationer udenfor byerne, vil også foretage aflevering af biler til de kunder, der beslutter at købe.
“Vi ekspanderer ekstremt hurtigt, både på markeder hvor vi er etableret og på nye markeder. For et mærke, der kun har været operationelt i lidt over 12 måneder, er dette uden fortilfælde,” siger Thomas Ingenlath, Polestar CEO. “Vores målsætning er at fortsætte ekspansionen tilsvarende også i 2022. Denne fortsatte væksthastighed kombineret med vores nye retail koncepter, vil supportere vores mål om at overgå vores ejeres forventninger.”
Væksten vil øge mærkets fysiske retail tilstedeværelse til omkring 100 retail miljøer global set, inklusive flere midlertidige pop-up lokationer.
“Vi fokuserer på at sikre, at vores kunder kan interagere med mærket og vores biler på deres betingelser. Et raffineret online købsmiljø, der bliver bakket op af fysiske lokationer med kendskabsudbredelse og salg for øje,” udtaler Mike Whittington, Head of Sales Polestar. “Vores nye Destination koncept giver kunderne endnu bedre adgang til mærket og passer specielt godt til nogle af vores nyere markeder.”
Også i Danmark vækster Polestar hurtigt og efter etablering af Polestar Space på Gl. Mønt i det indre København, er retail tilstedeværelsen forøget gennem nye partnerskaber med tilhørende 5 nye Polestar Destinations: I Nærum, i Vallensbæk, i Vejle, i Aarhus og i Aalborg.
Polestars digitale salgsmodel har gjort det muligt for kunderne at udforske, konfigurere og købe en bil på deres smartphone, tablet eller lap top, uanset hvornår og hvor de befinder sig. Der er ingen grund til at besøge et Space, men mærket ved, hvor vigtigt det kan være at have muligheden for det. Og på den baggrund vil yderligere 60 test drive lokationer være operationelle i slutningen af 2021 for at sikre yderlige tilgang til Polestar 2 biler. På samme tid udvides antallet af afleveringscentre i hurtigt tempo, således at de kan imødekomme efterspørgslen og supportere nemme og problemløse afleveringer – også kombineret med andre afleveringsformater som aflevering på hjemmeadresse.
Efter købet fortsætter den fysiske kontakt med Polestar over i service- og vedligeholdelsesfasen. Lige nu, er der over 650 service points på de forskellige Polestar markeder, der sørger for at give kunderne fred i sjælen, og ambitionen er, at dette antal vil vokse til over 780 med udgangen af 2021.