Tænk hvor genialt det ville være at kende brugernes mobilitetsbehov og ønsker.
Tænk hvor godt det ville være at kombinere denne viden med forbrugertrends og livsstil så det bedste udbud af service møder den selvsamme efterspørgsel. Netop den ambition og den indsigt forsøger Renault i disse år at indhente og skaffe via test og kombinationer af nutidens teknologi overfor (for)brugernes ønsker og krav til transport og mobilitet. Kort fortalt er udviklingen af de rette mobilitetstjenester et ”hot topic” i branchen i disse år, hvor selvkørende delebiler på el allerede er i brug og snart klar til at møde markedet.
Af allerede udbredte koncepter på dette felt har Renault fx investeret i Renault Mobility, Zity i Madrid (samme som GreenMobility som vi kender i DK), Moov´in i Paris samt Marcel, der er on-demand tjenester med indbyggede services. Renault samarbejder og har investeret i flere teknologier og virksomheder, der er specialister indenfor denne udvikling. Men Renault har besluttet at accelerere udviklingen af nye produkter og services og har derfor skabt RENAULT M.A.I. (Mobility as An Industry). Det forventes at skabe nye spændende mobilitetstjenester, der alle har til formål at møde kommende års forbrugermønstre i takt med den teknologiske udvikling.
Formålet med RENAULT M.A.I. er også at være en tæt partner for kommuner, myndigheder og transportoperatører og sammen med øvrige relevante partnere skabe ny og smartere mobilitet, der gavner miljø og er langt mere effektive for brugerne. Det er ideen at tjenesterne skal kunne bruges i alle sektorer og alle landsdele, så altså ikke kun i byerne hvor der normalt er mest fokus på dette. Ambitionen er sagt på en anden måde at sammenkoble hele Renault koncernens mobilitetsaktiviteter og udnytte den synergi til at forenkle hverdagens transport og mobilitet for hele samfundet. Flotte ord men grænseløst interessant. #Drivethefuture.