TCS lander TAP Air Portugal: skal nu få den digitale transformationsrejse på vingerne og drive innovation
Hjem NYHEDER TCS lander TAP Air Portugal: skal nu få den digitale transformationsrejse på vingerne og drive innovation

TCS lander TAP Air Portugal: skal nu få den digitale transformationsrejse på vingerne og drive innovation

Af Redaktionen

Tata Consultancy Services (TCS) er udpeget til strategisk partner af flyselskabet TAP Air Portugal, en del af Star Alliance, til at fremskynde luftfartsselskabets digitale transformation og drive innovation.

TAP er grundlagt i 1945 og har været en del af Star Alliance siden 2005. Flyselskabet er, med sine 1090 flyvninger pr. uge, Portugals førende.

Som led i en ny forretningsstrategi, vil TAP fokusere på at blive et bæredygtigt flyselskab og styrke dets føreposition i markedet. TCS vil etablere et luftfartsdigitaliseringscenter (Airline Digital Center (ADC)) i Portugal, bemandet med konsulenter med dyb brancheviden, løsningsarkitekter og teknologieksperter. Fremadrettet vil ADC’en blive et nearshore center, der assisterer andre af TCS’ globale luftfartskunder, og skaber flere nye teknologijob i Portugal.

TCS vil også hjælpe TAP med at implementere en ny driftsmodel, samt at drifte, rationalisere og modernisere den eksisterende IT-base, blandet andet via cloud-native teknologier. Alt sammen med det formål at kunne få bedre analytiske data for bedre forretningsbeslutninger, bedre kundeoplevelser og bedre operational performance.

TCS lander TAP Air Portugal: skal nu få den digitale transformationsrejse på vingerne og drive innovation

Tata Consultancy Services skal hjælpe det portugisiske luftfartsselskab, TAP, med at skabe et stærkt IT-fundament gennem et nyt digitalt luftfartscenter placeret i Portugal.

Christine Ourmières-Widener, der er adm. direktør ved TAP, udtaler:“TAP undergår en ambitiøs transformation for at komme stærkere ud på den anden side af den effekt, Covid havde på luftfartsindustrien, og på den rejse har vi brug for stabile partnere. Vi har valgt TCS efter en grundig evalueringsproces, baseret på deres dybe brancheviden, efterprøvede løsninger med at levere digitale transformationer og deres teknologiske kompetencer. Vi er sikre på, at vi sammen kan drive digitale initiativer, der vil forbedre kundeoplevelsen, forbedre vores drift og positionere TAP som kundernes foretrukne flyselskab.”

Krishnan Ramanujam, der er President, Enterprise Growth Business, ved TCS, udtaler”Vi ser frem til at accelerere TAP’s digitale transformation og skabe fremtidig forretningsvækst. TCS er fuldt ud forpligtet til at sikre, at det bliver et langt og succesrigt partnerskab, som hjælper TAP i mål med deres forretnings- og teknologimæssige målsætninger. De investeringer, vi laver i forbindelse med at bygge et Airline Digital Center i Portugal, styrker TCS’ position som en vækst- og transformationspartner til virksomheder lokalt og i regionen.”

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>