Telia er på vej med store skridt på deres ambitiøse digitale rejse, hvor de retter fokus på alle deres digitale systemer for at sikre den bedste digitale udvikling udadtil og indadtil på tværs af brands.
Nu er turen kommet til Call me, der er Telias fighting brand på mobilmarkedet.
I samarbejde med det digitale bureau Valtech, har Telia netop lanceret Call me’s nye webshop, som repræsenterer meget mere end blot et ansigtsløft. Det er ét af mange skridt på vejen i Telias digitale transformation, som ikke alene skal give brugerne en bedre oplevelse i form af hvad de ser, men også skal gøre det teknisk muligt for Telia at arbejde mere effektivt på tværs af virksomhedens brands.
En lettere vej til bedre oplevelser
Call me’s nye webshop er endnu et skridt på Telias rejse, der på sigt skal sikre bedre oplevelser både for kunder og for medarbejdere hos Telia.
”Siden vores oprettelse har vi arbejdet målrettet efter at give vores kunder den bedst tænkelige oplevelse, men den udvikling, vi har set indenfor såvel teknologi, lovgivning, infrastruktur og sågar demografi, har også tilbudt et nyt perspektiv, som vi ønsker at tilpasse vores forretning til. Derfor er en forbedret webshop med tilhørende backend løsninger til Call me’s kunder et vigtigt element i vores digitale transformation, som skal understøtte kundernes brugerrejse og behov bedst muligt. Det, som kunderne ikke ser, er at vi også bagved optimerer, så vi bedre kan optimere og arbejde med vores kunderejser på tværs af brands og systemer” fortæller Pia Lykke, Senior Manager PMO DK fra Telia.
Erfarent bureau til bedre digital infrastruktur
Den nye webshop og de bagvedliggende digitale optimeringer, er realiseret i samarbejde med det digitale bureau, Valtech.
”Vi kendte Valtech i forvejen, da de tidligere har hjulpet med commerce løsninger for os. Vi ved derfra, at de er leveringsdygtige på hurtige, solide og effektive løsninger – og derfor rakte vi ud til dem. På kort tid troppede de talstærkt op, og har siddet herude med os lige siden.” forklarer Hans Rasmussen, Online Manager fra Telia.
Den situation, Telia står i, er også særdeles velbekendt for det globale bureau, forklarer Niels Linding Thomsen, eCommerce Business Analyst fra Valtech.
”Telia står i samme situation som mange andre større selskaber, der gennem opkøb og forretningstilføjelser sidder med flere forskellige platforme.Ved hver tilføjelse af forretning får man ofte tilføjet ekstra systemer, som til sidst giver en meget kompleks it-infrastruktur. Konsekvensen af det er, at flere medarbejdere nødvendigvis må bruge unødvendig tid og ressourcer på at erhverve sig kompetencer på alle de forskellige platforme, og ligeledes bruge tid på at skabe separat indhold til hver platform. Det er selvfølgelig alt andet end hensigtsmæssigt, og derfor bygger vi Call me’s nye eCommerce løsning på en Episerver platform, og bygger den således, at funktionaliteter og komponenter kan bruges på tværs af brands. Det betyder, at Telia på sigt kan samle alle brands på samme platform, og dermed både skære markant ned på den tid, der bruges på vedligehold og opdateringer, men også på at skabe bedre kundeoplevelser på tværs af diverse selskaber.”
Mange bække små
Udover den nye webshop, på den nye platform og muligheden for at samle alle aktiviteter på tværs af brands, er Telia også i fuld gang med at optimere alle andre digitale elementer af deres forretning, såsom hele selvbetjenings- og kundeservice systemet.
”Det er en længere rejse, som vi er begivet os ud på, og de fleste ændringer sker bagved det kunderne ser. Ikke desto mindre, er alt med henblik på at give kunderne en bedre rejse, hvor de oplever kvalitet og sammenhæng på tværs af alle touchpoints samtidig med, at vi gør det lettere for os selv ved at simplificere den digitale infrastruktur.” udtaler Hans, Telias Online Manager.