Ankorstore, Online B2B-markedspladsen, hvis mission er at skabe lige muligheder for uafhængige detailhandlere i hele Europa, har sin førende position i Europa og annoncerer sin succesfulde 3. udgave af sine liftdage.
Den 3. udgave af Lift Days (20. – 27. september) fra Ankorstore har været en enestående uge for detailhandlere til at fylde op på deres hylder og forberede sig på efterårssæsonen.
Nicolas D’Audiffret, medstifter og meddirektør i Ankorstore forklarer hvad det er Ankorstore gør anderledes – og med succes: ”Charmen ved vores byer og landsbyer i Europa ligger i millioner af uafhængige detailhandlere. For at holde små virksomheder i hjertet af vores byer har Ankorstore skabt et økosystem, der gør det muligt for butikker og uafhængige mærker at vokse i en global skala. Særlige begivenheder som vores Liftdage demonstrerer engagementet fra vores mærker og butikker i Europa. Ordrerne steg 4,5x mellem Lift Day 2 og 3. Med hensyn til transaktioner er det endda 2,5 gange højere i forhold til den forrige udgave, hvilket gør denne begivenhed til en stor succes.”
Den opfattelse bliver delt af detailhandlere og brands. Eksempelvis beretter Joakim Lærkesen, Sales Manager hos danske Magni Aps: ” Vi har netop afsluttet en vellykket uge med Lift Days hos Ankorstore. Vi fik lidt over 30 ordrer på 7 dage, og 75% af dem var nye kunder, hvilket mildest talt var ret imponerende. Vi får normalt en rimelig mængde ordrer på Ankorstore, men dette var noget helt andet. En virkelig god oplevelse, alt gik flydende og let. Jeg kunne ikke have ønsket mig meget mere for at være ærlig.”
Ankorstore: en europæisk succeshistorie
Ankorstore blev grundlagt i 2019 og er allerede til stede i mere end 23 lande i hele Europa og har lokale kontorer i Frankrig, Tyskland, Storbritannien, Holland og Sverige.
Ankorstore er mange ting: En markedsplads til at finde varer, en samling forretnings- og salgsværktøjer, et stadigt voksende udvalg af brands og et blomstrende fællesskab, der gavner detailhandlere og brands lige meget. Ankorstore er partner til mere end 100.000 detailhandlere, blomsterhandlere, kaffebarer og andre konceptbutikker i hele Europa-på jagt efter autentiske produkter og mærker, som e-handelsgiganter ikke tilbyder. Markedet i Ankorstore tilbyder et produktkatalog med over 9.000 europæiske mærker til detailhandlere, der ønsker at tilbyde deres kunder en differentieret shoppingoplevelse og nye produkter.
”Vores væksthastighed viser, at uafhængige brands og detailhandlere ønsker at ændre måden, hvorpå uafhængig detailhandel driver forretning. Uafhængige butikker har brug for økonomisk støtte og fleksible værktøjer til hurtigt at skalere deres tilbud. Ankorstore understøtter detailhandlere til at hjælpe dem med tæt at kontrollere deres pengestrømme, være mere lydhøre og optimere deres lagerstyring ”, forklarer Nicolas Cohen, medstifter og co-CEO Ankorstore.
Denne kommercielle dynamik forklares med de værktøjer, Ankorstore har indført til at støtte detailhandlere og uafhængige mærker.
- 30-dages betalingsbetingelser, der letter fornyelse af lagre, når butikkerne genåbner under gunstige forhold.
- Minimeret risiko for detailhandlere med en minimumsordre på mindst € 100 pr. brand, i modsætning til de minimumsbeløb, der normalt pålægges i et kommercielt forhold uden for platformen.
- Forenkling af bestilling med mulighed for kun at placere en grupperet ordre med flere brands.
Ankorstore blev grundlagt af iværksættere for iværksættere. ”Det, der driver mig som iværksætter, er at have indflydelse på menneskers liv. Det er vigtigt for mig at gøre noget meningsfuldt. Jeg er super begejstret for at bringe teknologi til en meget gammel industri, som folk elsker; uafhængig detailhandel. Vi har en tendens til at se teknologi som noget forstyrrende, der ødelægger og ikke skaber værdi. På Ankorstore demonstrerer vi, at teknologi bruges til at bevare det, der betyder noget for mennesker,” slutter Nicoals Cohen, medstifter og meddirektør i Ankorstore.