Vi har alle kunnet læse overskrifterne om aflyste rejser og manglende erstatning under pandemien, og måske har du endda selv oplevet det.
Det er vigtigt at være klar over, at du på en helt simpel måde kan øge dine chancer for at få refunderet din rejse, hvis der sker noget uventet.
Hvis du betaler rejsen med et kreditkort i stedet for et almindeligt debetkort, er du sikret økonomisk, hvis selskabet du bestilte rejsen hos lukker, går konkurs eller ikke leverer det du har bestilt.
De fleste kreditkortaftaler indeholder en rejse- og købsforsikring, som sikrer dine køb, og skulle uheldet være ude, står vores kundeservice klar til at hjælpe dig.
Vi har modtaget mange anmodninger om tilbagebetaling af aflyste rejser under pandemien. David Andersson, kunde hos LO Mervärde i Sverige, havde betalt for en rejse med kreditkortet Handelskortet Mastercard. Efter selv at have forsøgt at komme i kontakt med det flyselskab, som aflyste hans rejse, tog han kontakt til os.
– Vi skulle bevise, at vi havde været i kontakt med flyselskabet, og at vi ikke havde fået refunderet pengene for den aflyste rejse. Jeg kontaktede EnterCard, som kørte processen videre for os, og efter en uge havde vi pengene tilbage på vores konto. Det var meget lettere end vi havde forestillet os, fortæller David.
Opdager svindel før du lægger mærke til den
EnterCard arbejder konstant på at bekæmpe svindel, både på nettet og i butikker rundt omkring i verden. Vores enestående sikkerhedssystem overvåger og sammenholder alle transaktioner. På den måde kan systemet opdage potentiel svindel og slå alarm, inden du selv opdager, at der er noget galt.
For eksempel kan der blive udsendt en advarsel, hvis kortet er blevet brugt flere forskellige steder i verden indenfor et kort tidsrum. Hvis sikkerhedssystemet opdager mistænkelige transaktioner, vil du som kunde modtage en SMS, hvor du bliver bedt om at verificere transaktionen. Hvis ikke du kender til den, hjælper vores sikkerhedseksperter dig videre.
Det er stadig vigtigt, at du som kunde altid kontakter EnterCard, så snart du opdager mistænkelige bevægelser på dit kort. Du skal også sørge for at lukke dit kort, hvis du mister det, eller hvis du har mistanke om, at du er blevet udsat for identitetstyveri.