Med mere end 25 års erfaring fra IBM, KMD og Mark Information er Michael Dupont Fischer netop startet som salgschef hos Azets, – et af Danmarks største konsulenthuse inden for regnskab, løn og HR.
Her skal han stå i spidsen for et nationalt salgsteam, der på tværs af afdelingerne i Herlev, Roskilde, Odense, Fredericia og Aarhus arbejder med salg af virksomhedens løsninger inden for regnskab, løn og HR.
– Gennem mine godt otte år hos Mark Information har jeg i et tæt partnerskab med Azets mødt deres organisation og løsninger. Azets’ Epos-systemer spiller godt sammen med Marks tidsregisterings- og workforce management-løsninger, og sammen har vi gjort en kæmpe forskel for vores fælles kunder med effektivisering, procesoptimering og øget lønsomhed. Så jeg glæder mig meget til at blive en del af Azets-teamet, siger Michael Dupont, der oprindeligt er uddannet civilingeniør fra DTU og siden har suppleret med lederuddannelse blandt andet fra Insead.
Stort potentiale i markedet
Azets er en af landets største konsulentvirksomheder inden for løn, regnskab og HR. På hylderne findes alt fra fuld outsourcing til specialiseret rådgivning inden for områder som ansættelsesret, skat og selskabsret. På nordisk plan beskæftiger koncernen flere end 3.200 konsulenter, og alene i Danmark rådgiver og betjener flere end 350 medarbejdere virksomheder i alle brancher og størrelser.
Om skiftet fra en nicheudbyder til en langt bredere spiller i markedet siger Michael Dupont:
– Tilbuddet fra Azets om at prøve kræfter med en større organisation, der har et enormt potentiale i markedet, kunne jeg ikke sige nej til. Men Mark er en fantastisk virksomhed, og jeg har fundet det udfordrende og spændende at være i en mindre organisation, hvor der ikke er så langt fra idé til handling, fortæller han.
Skalerbare løsninger
Især Azets’ kompetencer inden for tilpassede løsninger – og evnen til at kunne håndtere komplicerede forhold i virksomheder – imponerer den erfarne IT-rådgiver.
– Azets er både med hensyn til systemer og kompetencer enormt dygtige til det svære. Vi arbejder med ”best of breed”-løsninger, og netop derfor kan vi skalere op og ned alt efter kundestørrelse og behov. Det finder jeg ekstremt stærkt og overbevisende, understreger Michael Dupont, der også påpeger Azets’ mulighed for at kunne reducere mange virksomheders risici ved nøglepersoners sygdom, ferie og fravær i stabsfunktionerne.
– Det bliver hurtigt en sårbar situation, når der er fravær i de kritiske funktioner som regnskab, løn og HR. Og her står Azets utroligt stærkt med både systemer og hænder, der hurtigt kan træde til i kortere eller længere perioder, påpeger han.
Den nye salgschef er netop startet i jobbet og er i gang med at lære sine nye kolleger at kende i de fem store afdelinger, der er fordelt over hele landet, samt at besøge kunderne og høre om deres ønsker og behov.
Se muligheder
Michel Dupont Fischer bor i Tjæreby lidt uden for Roskilde sammen med sin hustru og deres tre børn på 19, 17 og 11 år. Den ældste arbejder lige nu som skiinstruktør i Japan og den mellemste er på vej til Australien som udvekslingsstudent. Evnen til at se muligheder, når de byder sig i markedet, kommer tilsyneladende ikke helt fra fremmede.