Channel Factorys teknologi reducerer "media wastage" med 23% og fører til omkostningsbesparelser på 12%
Hjem TEKNIK Channel Factorys teknologi reducerer “media wastage” med 23% og fører til omkostningsbesparelser på 12%

Channel Factorys teknologi reducerer “media wastage” med 23% og fører til omkostningsbesparelser på 12%

Af Redaktionen

Channel Factory inviterede PwC til at udføre en revision af virksomhedens egenudviklede platform ViewIQ.

Det skete ud fra ønsket om at vurdere platformens effektivitet for brands og bureauer hvad angår omkostningsbesparelser gennem de bedst mulige annonceplaceringer.

PwC’s test viste, at Channel Factorys teknologi reducerer “media wastage” med 23 procent, hvilket fører til en omkostningsbesparelse på 12 procent.

 Channel Factory henvendte sig til PwC på grund af deres engagement i at skabe større gennemsigtighed og det faktum, at de hjælper virksomheder med at finde optimale partnere, tekniske løsninger og træffe gode investeringsbeslutninger. I løbet af to testfaser beviste Channel Factory, at deres teknologi bidrager til at undgå “media wastage”, og at de skaber gennemsigtighed for eksisterende og potentielle kunder.

I første fase blev Channel Factorys klassificering af indhold undersøgt for at sikre, at denne klassificering overholder GARM- og IAB-standarder. I anden fase blev teknologiens effekt på “media wastage” målt for at identificere, hvor effektiv teknologien er for brands og bureauer.

“Økosystemet for digitale medier kan være komplekst og udfordrende at navigere i, og det fører til krav om øget gennemsigtighed. Channel Factory skal have ros for at have udsat deres ViewIQ-platform for test og verifikation af os hos PwC,” siger Adam Edelshain fra PwC.

Problemet med “media wastage” og den nøgne sandhed

En undersøgelse foretaget af PwC i 2020 viste, at i gennemsnit 15 procent af annoncørers medieinvesteringer ikke rammer det tilsigtede publikum. Det er en af ​​mange faktorer, der har bidraget til diskussionen om “media wastage” og manglende gennemsigtighed inden for digital annoncering, som man nu ønsker at finde løsninger på. PwC’s opfølgende undersøgelse offentliggjort i begyndelsen af ​​2023 viste, at situationen ser ud til at blive bedre i premiumsegmentet af “programmatic”.

I følge eMarketer udgjorde udgifterne til digital videoannoncering i USA i 2022 $76,2 milliarder på tværs af alle annoncesektorer. De potentielle omkostningsbesparelser ved at bruge Channel Factory-teknologien beløber sig derfor til 8,7 milliarder dollars alene i USA over et år.

Channel Factorys teknologi reducerer "media wastage" med 23% og fører til omkostningsbesparelser på 12% Channel Factory inviterede PwC til at revidere ViewIQ-platformen for at vise, at virksomhedens teknologi følger branchestandarder og leverer på de politikker, der præsenteres for kunderne. Verifikationsprocessen viste, at Channel Factory havde 99 procent nøjagtighed i kategorisering af sprog, og at Channel Factorys kategoriseringer af videoindholds egnethed opnåede en matchrate på over 80 procent i henhold til IAS, IAB, Comscore og GARM. Channel Factory var også på linje med IAB- og IAS-standarderne, og verifikationsprocessen viste, at 100 procent af kanalerne havde den korrekte IAB-kategorisering, og 96 procent af videoerne havde den korrekte IAS-betegnelse.

“En vigtig grund til, at vi valgte PwC til opgaven, var for at kunne vise, at Channel Factory rent faktisk løser problemet med “media wastage” og ikke bidrager til det. PwC-rapporten bekræftede, hvad vi vidste var sandt – at vi leverer på vores løfte til vores kunder, og at vi lægger stor vægt på åbenhed og gennemsigtighed, som har kolossal betydning i reklamebranchen. Rapporten motiverer os til at fortsætte med at innovere og skabe et produkt, der giver det ultimative afkast, eliminerer “media wastage” og samtidig understøtter forskellige content creators og communities”, siger Jenny Chau, Chief Solution Officer hos Channel Factory.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>