Gammel teknologi koster kunder: Europæiske e-handelsvirksomheder kæmper med dårlig ydeevne på webstederne
Hjem UNDERSØGELSE Gammel teknologi koster kunder: Europæiske e-handelsvirksomheder kæmper med dårlig ydeevne på webstederne

Gammel teknologi koster kunder: Europæiske e-handelsvirksomheder kæmper med dårlig ydeevne på webstederne

Af Redaktionen

Ny rapport viser, at monolitiske CMS’er hindrer kreative og effektfulde hastigheds- og omnichannel-strategier.

 Storyblok, en af de førende virksomheder inden for content management systemer (CMS) i 2022, der giver både udviklere og kreatører mulighed for at skabe bedre indholdsoplevelser på tværs af alle digitale kanaler, annoncerer i dag resultaterne fra sin Enterprise eCommerce Leader Report (2023 EMEA).

Rapporten undersøger data fra 3.583 e-handelsvirksomheder i EMEA-regionerne (Europa, Mellemøsten og Afrika), der har 100+ ansatte og omsætning over 10 millioner dollars.

Gammel teknologi koster kunder: Europæiske e-handelsvirksomheder kæmper med dårlig ydeevne på webstederneI rapporten afsløres det, at top-5 monolitiske CMS’er klarer sig dårligt i Google Lighthouse-hastighed og ydeevnescore, og at webstederne bygget på denne slags CMS’er maksimalt opnår en gennemsnitlig præstationsscore på 34.6 ud af 100. Disse lave scorer har en negativ indvirkning på responsivitet og visuel stabilitet, hvilket gør websteder vanskeligere at bruge og reducerer konverteringsfrekvensen.

Altså skaber lavere salg for virksomhederne.

Andre bemærkelsesværdige resultater fra rapporten inkluderer:

  • Efterhånden som trafikken vokser, er e-handelsvirksomheder mere tilbøjelige til at anvende flere CMS’er. Den gennemsnitlige, månedlige trafik for de virksomheder, der bruger et enkelt CMS, er 2.678.933 besøgende, og dem, der bruger to CMS’er, er 4.303.393. Dette fører til siloopdelt indhold, der hindrer omnichannel-marketing
  • Tilføjelse af indhold på et andet sprog øger trafikhastigheden betydeligt: Tilføjelse af et til tre ekstra sprog kan føre til en vækstrate på op til 26% i en tre måneders periode og en vækstrate på 24% i en seks måneders periode
  • De fem bedste monolitiske CMS’er klarer sig alle dårligt med hensyn til ’Time to Interactive’ (TTI), der spænder fra 9,5 til 13,3 sekunder
  • De mest populære frontend-teknologier er: #1 React, #2 Vue, #3 Angular
  • De mest almindelige e-handelsplatforme er: # 1 Magento, # 2 Salesforce Commerce Cloud, # 3 Shopify

“Monolitiske CMS’er forhindrer e-handelsvirksomheder i at levere og udvikle de digitale oplevelser, som kunderne fortjener. Headless content management giver ikke kun mulighed for dramatisk øget hastighed og ydeevne, men det åbner også uendelige muligheder for de kanaler, du kan bruge til at nå dine kunder,” siger Dominik Angerer, Co-Founder og administrerende direktør for Storyblok.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>