NNIT, en førende leverandør af it-services og konsulentydelser, indgår aftale om it-outsourcing med STARK, en del af STARK Group, Nordens førende leverandør af byggematerialer til professionelle.
Ud over høj kvalitet, sikkerhed, og stabilitet vil NNIT gennem de næste minimum fire år sikre videreudvikling af STARKs it-infrastruktur, forretningsapplikationer, service-desk og onsite support til STARKs 72 forretninger og flere end 2.600 medarbejdere i Danmark.
Yderligere er den norske, svenske og finske del af STARK GROUP delvist inkluderet i aftalen, som blev underskrevet i dag.
Qua en stærk ambition om at transformere forretningen digitalt gennemfører STARK en gennemgribende outsourcing af it, forklarer Claus Paulsen, CIO, STARK:
“For at blive kundernes fortrukne digitale partner skal vi både kunne forudse morgendagens teknologier og sikre høj kvalitet, sikkerhed og stabilitet i vores it-infrastruktur. Vi fokuserer nu på vores digitale indsats for at tage lederskabet. Partnerskabet med NNIT er den rette beslutning for at opnå dette og understøtter vores fremtidige vækst på tværs af Norden.”
Som led i aftalen overtager NNIT ansvaret for it-infrastruktur, drift, support, applikations-vedligehold og udvikling. Gennem valget af NNIT får STARK fleksibel og skalerbar it-service, samtidig med at de opnår en høj kvalitet i driften og et højt sikkerhedsniveau.
Jacob Hahn Michelsen, Senior Vice President, NNIT, siger om aftalen:
”STARK befinder sig i en meget spændende forandring, der skal være med til at fastholde deres ledende position, og vi er glade for at kunne tilbyde dem vores erfaring med levering af international it-support. Vi ser frem til at hjælpe med at sikre den it-robusthed, som en agil og innovativ organisation kræver for at kunne fokusere på kunderne og fortsætte væksten i Norden.”
NNIT overtager 53 medarbejdere, som bliver budt velkommen af næsten 100 kolleger i NNIT’s afdeling i Århus og flere end 3.000 medarbejdere globalt.