Med den nye integration er der sat yderligere fokus på at udnytte teknologien til at levere den bedst mulige kundeservice.
Samtidig bliver AWS uddannelsesmateriale gjort tilgængelig på Salesforce gratis Trailhead platform.
Salesforce og Amazon Web Services har længe haft et tæt samarbejde, og nu bliver det tættere. Salesforce integrerer Amazon Connect i deres
Salesforce Service Cloud Voice løsning og arbejder derudover på at gøre Einstein Voice Skills kompatibel med Amazon Alexa.
Den nye integration sammenfører telefon, digitale kanaler og CRM data ind til een samlet konsol. Det vil sige at når et kundeopkald bliver videregivet til en servicemedarbejder, så dukker det op direkte hos medarbejderen og udgør en kommandocentral med historik og service på tværs af alle kanaler inklusive email, chat, telefon med mere.
”Salesforces voksende partnerskab med AWS er drevet af et fælles engagement i forhold til kundesucces,” sagde Bret Taylor, præsident og Chief Product Officer, Salesforce. ”Sammen gør vi det lettere for virksomheder at implementere kraftfulde AI- og stemmeteknologier og levere smartere og hurtigere kundeservicesoplevelser. Og nu med AWS-indhold på Trailhead, skaber vi en vej til at alle kan uddanne sig til både aktuelle og fremtidige job. ”