Verizon Business har indgået i partnerskab med Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), førende virksomhed inden for cloud-netværk, for at implementere trådløse opkoblingsmuligheder på Liverpool FC’s Anfield Stadium som en del af Extremes partnerskab med Premier League-klubben.
Implementeringen, der forventes at begynde senere i år, inkluderer Extreme wifi-Fi 6-adgangspunkter, der kan levere den wifi-forbindelse i høk kvalitet og med lav latency, der kræves for at kunne understøtte de bedste fanoplevelser – køb af billetsalg over mobilen, kontantløse betalinger, shopping i teambutikken, videostreaming og nye digitale og engagerende oplevelser.
Liverpool Football Club blev grundlagt i 1892 og er den mest succesrige britiske klub nogensinde med 19 ligatitler og seks Europa Cups. Anfield Stadium har i øjeblikket en siddekapacitet på 54.000 og er ved at blive ombygget til at rumme over 61.000 tilskuere ved starten på 2023/24-sæsonen.
Som en del af partnerskabet vil Liverpool FC også bruge ExtremeAnalytics til at få realtidsindsigt i data som f.eks. fantrafik, appbrug på tværs af stadion og populære tilbud. ExtremeCloud vil gøre det muligt at overvåge og kontrollere wifi-kapaciteten og effektiviteten, enhedskonfiguration og analyser samt få et overblik over netværkets sundhed, ydeevne og sikkerhed.
Tidligere i år annoncerede Extreme Networks og Verizon Business indgåelsen af deres partnerskab for at skabe det absolut bedste netværksløsning med mulighed for realtidsindsig til store begivenheder og arenaer i Europa og i stillehavsområdet. Verizon og Extreme har en succesfuld historie med fælles distribution for virksomheder og organisationer som NHL, NASCAR og NFL m.fl.
Verizon Business har en dedikeret strategi over for de stadion- og arenakunder, der udnytter Verizons innovative teknologi og network as a service-tilbud, der inkluderer en omfattende brancheekspertise og vigtige teknologipartnerskaber med afsæt i 5G-investeringer på flere end 75 store offentlige arenaer rundt om i verden.
“Vi er glade for at samarbejde med Extreme om at transformere Anfield Stadium til et sted, hvor den digitale oplevelse er bedst. I takt med, at vi fortsætter med at bruge vores ekspertise på store stadioner rundt om i verden, skaber vi innovative fanoplevelser, som reducerer køtiderne, som effektiviserer driften på selve kampdagen osv.,” siger Massimo Peselli, CRO, Global Enterprise & Public Sector, Verizon Business.
“Vi har sat barren for, hvor fantastisk det kan være at få den netværks-forbindelse, der er nødvendig for at højne fanengagementet og skabe en drift i verdensklasse på stadions. Partnerskabet med Verizon om endnu en implementering betyder, at Liverpool FC vil være i stand til at tilbyde den næste generation af engagerende oplevelser via et pålideligt og højtydende netværk. Derudover vil automatisering og information sætte Liverpool FC i stand til at skabe innovative, personlige oplevelser for fans, samtidig med at arenaent fungerer problemfrit,” siger Norman Rice, COO, Extreme Networks.