Den 26. november åbner Telenor en ny box-butik på torvet i Ballerup Centret.
Box-konceptet er et nyt butiksformat på få kvadratmeter, hvor kunderne finder et bredt sortiment af både mobiltelefoner og tilbehør. Det komprimerede set-up gør, at Telenor kan placere de nye box-butikker netop dér, hvor kunderne er.
Fleksibilitet og valgfrihed Den centrale og strategiske placering gør det muligt at tilpasse den fysiske butik endnu bedre til de aktuelle kundebehov. Og det er også idéen bag åbningen i Ballerup.
– Kundetrafikken bevæger sig i højere grad over mod storcentre og online, og derfor justerer vi også løbende vores butikskoncepter, siger Christian Drejer, der er ansvarlig for Telenors salgskanaler.
Fysiske butikker stadig relevante
Samtidig er grænserne mellem onlinekøb og fysiske butikker i dag mindre tydelige. Tendensen har i længere tid gået i retning af, at størstedelen af Telenors kunder starter jagten på en ny telefon i mobil- og internetoperatørens webbutik.
– Men vi kan også se, at mange stadig gerne vil ind en fysisk butik for at prøve telefonen og få rådgivning af vores medarbejdere. Derfor giver det god mening at skabe sammenhæng mellem vores fysiske butikker og webshop og placere os dér, hvor vores kunder alligevel færdes tit, siger Christian Drejer.
Flere box-butikker på vej
Den nye box-butik i Ballerup er den anden i rækken, som Telenor åbner. Butikken vil få seks ansatte.
Den første åbnede i Roskilde i juli, og erfaringerne herfra har været så gode, at der er endnu flere på vej. I 2021 forventer Telenor at åbne yderligere en håndfuld af de nye butiksformater rundt om i landet.