Telemarkedet har indtil videre vist sig fra sin stille side i år. Alligevel er der igen fremgang i tredje kvartal for teleselskabet 3.
Den samlede kundebase når op på 1.311.000 kunder, efter at 6000 nye kunder sluttede sig til selskabet i Q3. Omsætningen er på 691 millioner kr.
”Telemarkedet har generelt været usædvanligt stille her i 2018, men 3 fortsætter kundevæksten og bliver ved med at tage markedsandele, som er målet. I Q3 har vi igen introduceret danskerne for helt nye produkter – blandt andet smartphones fra verdens hurtigst voksende smartphoneproducent Xiaomi. Kunderne har også vist stor interesse for de nye Apple-lanceringer, og vi bliver af kunderne belønnet for, at vi fortsat er det eneste teleselskab i Danmark, der understøtter eSIM, så man kan benytte sig af Apple Watch Series 4,” siger 3’s CEO Morten Christiansen.
Fokus på globale løsninger
Siden 2014 har 3 udbredt 3LikeHome-konceptet med roaming i udvalgte lande uden ekstraberegning, og danskerne har taget rigtig godt imod konceptet fra begyndelsen. Men nu er udlandstelefoni også for alvor kommet på dagsordnen i mange virksomheder, og det kan mærkes hos 3:
”Virksomhederne har et stigende behov for global telefoni i forbindelse med, at forretning ikke kun er noget, man driver nationalt, men i langt højere grad internationalt. Derfor kan vi også mærke, at flere virksomheder får øjnene op for, hvad vores erhvervsprodukter kan. Vores produkter imødekommer nemlig de behov, moderne virksomheder, der arbejder ud over Danmarks grænser, har. Så vi fortsætter med at innovere produkter, som vi forventer, kunderne kommer til at efterspørge i fremtiden. Det, vi hele tiden har for øje, er kundens behov og oplevelse. Det skal være en god oplevelse at være kunde hos 3 – og det skal være så nemt som overhovedet muligt,” siger Morten Christiansen.