Unge er vilde med ideen om at samles til fælles TV-oplevelser under åben himmel.
Halvdelen af de 18-29-årige mener, at de ville samle venner og familie oftere, hvis de havde et udendørs-TV at samles om.
Det viser en ny undersøgelse lavet af YouGov på vegne af Samsung Nordics med 1011 respondenter.
Sidste år stod danskerne tætpakket foran TV-skærme opstillet ved barer, restauranter og parker til fejring af sommerens sportsbegivenheder. Nu er sommeren tilbage, og det kalder på nye sportsbegivenheder og stunder i det fri. Med Samsungs udendørsfjernsyn The Terrace, kan du tage oplevelserne med hjem på terrassen og skabe helt unikke rammer for sommerens TV-begivenheder i godt selskab under åben himmel.
Særligt de unge er vilde med ideen om at samles socialt til fælles TV-oplevelser udenfor. I undersøgelsen svarer halvdelen (50%) af de unge mellem 18-29 år, at de med et udendørs-TV ville invitere venner og familie til arrangementer oftere. Og knap hver tredje (31 %) i samme aldersgruppe svarer, at de ville bruge et udendørs-TV til at se sport på.
”Med Samsungs The Terrace er det vores mission at give danskerne et supplement til den klassiske TV-oplevelse indenfor. Et udendørs-TV gør det muligt at skabe nogle helt personlige oplevelser, ligesom det kan understøtte danskernes udeliv i en ny kontekst. Dét at se TV skal ikke være en hindring i at tilbringe tid udenfor. På den måde kan The Terrace ses som en innovation af en typisk indendørsaktivitet,” siger Casper Bull, talsperson for TV/AV i Samsung Danmark.
Et udendørs-TV kan få danskerne til at bruge mere tid udendørs
Sidste år kunne Samsung afsløre, at danskerne er nordiske mestre i at se TV. Men 34 % af danskerne i dette års undersøgelse fra 2022 svarer også, at de kan mærke den dårlige samvittighed, når de ser fjernsyn indendørs om sommeren. Der er dog potentiale for, at udendørs-TV kan få flere ud i den friske luft. Mere end hver femte (22 %) af danskerne svarer nemlig, at de ville bruge mere tid under åben himmel, hvis de havde et udendørs-TV. Og her er de unge igen særligt overbeviste om ideen om udendørs TV-aktiviteter, da hele 38 % i aldersgruppen ser sig selv tilbringe mere tid udenfor med et udendørs-TV.
Den nye version af The Terrace er udstyret med funktioner, som kan skabe et godt fundament for TV-oplevelsen udendørs – blandt andet modstandsdygtighed mod fugt, støv og varme. TV’et er også udstyret med 4K QLED og med lysstyrke på op til 2.000 nits, hvilket sikrer top billedkvalitet. Og det betyder, at man kan bruge fjernsynet selv i sollys. The Terrace har vundet årets bedste TV-Innovation i 2021 af Lyd og Billede i High End kategorien.