Fords verdensomspændende serviceprogram, Ford Pro, er netop blevet lanceret til Fords europæiske varebilskunder.
Med innovative digitale løsninger samler Ford Pro en række services i én dedikeret platform, hvor kunderne kan administrere deres forbundne og elektrificerede flådebiler.
På den måde får varebilskunderne det bedst mulige overblik over deres flåde kombineret med lavere omkostninger og øget oppetid.
I dag har varebilskunder aftaler med adskillige udbydere, når de skal finde løsninger til deres varebilsflåder indenfor alt fra finansiering, software, opladning osv. Det kræver både tid og energi, men med Ford Pro samler Ford alle services ét sted. Ford Pro holder derudover kunderne opdateret om flådens tilstand via liveopdateringer fra varebilerne, mens kunderne også får hjælp til software, ladeløsninger og finansiering.
– Vi er i en digital tid, hvor vi altid er online. Det at styre en flåde har aldrig været mere komplekst, men med Ford Pro bliver det nemmere for virksomheder at øge deres produktivitet med hjælp fra Ford – et brand de kan stole på, siger Ted Cannis, CEO, Ford Pro.
Unik investering i flådestyring
Ford Pro er det første af sin slags indenfor varebiler, der med fuldt integrerede digitale løsninger hjælper varebilskunderne med flådestyring på en enkelt og effektiv måde. Her står Ford Pro klar, uanset om kundernes varebiler kører på benzin, diesel eller el – og selv hvis varebilen ikke er en Ford-model.
– Vores europæiske varebilsteam har altid været forpligtet til at hjælpe vores varebilskunder med at opnå succes. Med lanceringen af Ford Pro tager vi denne service til et nyt niveau med en helt ny generation af spændende fuldelektriske biler med tilhørende digitale tjenester, siger Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Ford Europe.
Lanceringen af Ford Pro skal ses som en vigtig brik i Fords mål om at opnå en global indtægt på 45 millioner dollars i 2025 for sine digitale services.
Forbundne varebiler holder kunderne orienterede
Kernen i Ford Pro er data, der via et indbygget modem holder både kunderne og serviceteamet orienteret om bilens tilstand, så kunderne altid har den seneste viden om hver enkelt varebil. Uanset om kunderne ønsker at administrere opladning eller at være på forkant med servicetjek eller pludselig opstået advarsler, så giver Ford-Pro-løsningen en øget produktivitet og minimerer nedetiden.
Ford Pro er tilgængelig i Fords varebiler fra 2019 og frem, der har indbygget modem. Spydspidsen er den ikoniske Transit – verdens mest populære varebil*, der netop er lanceret i en elektrisk udgave med Ford E-Transit.
Hør mere om Ford Pro her:
Ford Pro Charging hjælper med overgangen til el
For mange kunder er skiftet til el både et nyt og ukendt territorium. Ford Pro er netop skabt for at gøre kunderne opmærksomme på de mange fordele ved en elektrisk flåde. I den forbindelse gøres overgangen til el let og smidig for kunderne, så de, udover at føle sig trygge, også ved, hvordan de får mest muligt ud af deres nye varebil. Med lanceringen af Ford E-Transit, Fords første fuldelektriske varebil, står et helt team af specialister klar hos Ford Pro, der blandt andet kan guide og besvare spørgsmål fra varebilskunderne i forbindelse med eksempelvis opladning.
Ford Pro Charging holder kunderne i hånden i overgangen til elektriske biler ved at tilbyde et fuldt integreret system til flåder, der er i stand til at identificere de mest effektive måder at oplade i hverdagen. Med Ford Pro Charging kan kunderne for eksempel lade via depotopladning, offentlige ladestandere eller hjemme hos føreren selv. I den forbindelse vil specialister rådgive kunderne og på den måde sikre, at kunderne får lige præcis den ladeløsning, der passer til deres elektriske flåde.
Ford tilbyder en skræddersyet helhedsløsning, der hjælper med at optimere ladningsprocessen for kunderne af de elektriske varebiler. Med Ford Pro Charging får kunderne for eksempel installeret den nødvendige hardware, indblik i administrationen af den relevante software og desuden en forenklet fakturering via softwaren – uanset hvor føreren vælger at lade varebilen.
For eksempel tilbyder Ford Pro Charging en ladeløsning med Ford Connected Wallbox hjemme hos flådens chauffører, så chaufførerne kan tage varebilen med hjem og lade om natten. I den forbindelse vil den flådeansvarlige stadig kunne have overblikket over varebilens opladning.
– Ford Pro Charging tilbyder en enkelt integreret løsning, der dækker hele processen indenfor opladning fra start til slut. Vi vil arbejde i tæt samarbejde med en partner, og hjælpe kunderne med at fremtidssikre deres forretning ved at finde den mest effektive ladningsstrategi, der er med til at gøre skiftet til elektriske biler så nemt som muligt, siger Iza Lozowska, European Manager, Ford Pro Charging.
Ford Pro Service øger oppetiden
Det er ofte forbundet med irritation, når bilen uventet skal på værksted. For kunder gør det ikke kun ondt i pengepungen på grund af en eventuel værkstedsregning, men det kan især mærkes økonomisk, når varebilen holder stille og ikke kan anvendes i det daglige arbejde.
Det er uundgåeligt at biler ind imellem skal på værksted, men at kunne planlægge sig ud af det, kan have stor betydning for mange af Fords varebilskunder. I den forbindelse spiller Ford Pro Service en vigtig rolle, fordi data fra hver enkelt varebil er med til at holde den flådeansvarlige ajour ved at varsle om eventuelle elementer, der skal tages hånd om, før det potentielt udvikler sig til en reel skade – og resulterer i nedetid for varebilen.
FordLiive kan reducere nedetiden med op til 60 %
For kundernes vedkommende er Ford Pros service, FORDLiive, ifølge Fords estimater**, med til at reducere tiden, hvor varebilerne holder stille med op til 60 %. Siden FORDLiive blev introduceret på udvalgte markeder i marts 2021, har systemet sikret næsten 125.000 flere dage på vejene for biler med systemet kontra biler uden systemet.
Se her, hvordan FordLiive fungerer:
FordLiive skal aktiveres af kundernes selv, der med andre ord skal give adgang til at dele livedata med både Ford Transit Erhvervscentre og Ford Pro-specialisterne. I den forbindelse vil kundens Ford Transit Erhvervscenter for eksempel kunne gå 60 dage tilbage og blive klogere på kørselhistorikken og tilstanden for hver enkelt varebil. Det gør det muligt at spare tid, i og med det kan gøres, inden varebilen ankommer til centret. Den viden kan for eksempel bruges til, at centret, med hjælp fra Ford Telematics Essentials, på forhånd kan bestille de reservedele hjem, der skal bruges til den pågældende varebil.
Ford Pro finansiering med Ford Pro FinSimple
Med Ford Pro får små og mellemstore flåder adgang til en enkelt og fleksibel finansieringsplan med Ford Pro FinSimple. I forbindelse med køb og leasing af Fords varebiler, produkter og tjenester vil specialister hjælpe europæiske erhvervskunder med den bedst mulige finansieringsplan. Tjenesten er allerede tilgængelig i Frankrig og Storbritannien, og vil løbende blive introduceret til Fords andre europæiske markeder.