IVECOs spritnye projekt, som er baseret på Amazon Web Services (AWS), sætter nye standarder for innovative tjenester for chauffører ved at indføre en stemmestyret tjeneste via Amazon Alexa.
IVECO, den verdensomspændende producent af busser og lette, mellemstore og tunge erhvervskøretøjer, tager føringen i Europa ved at bruge AWS’s maskinlæring og serverløse egenskaber samt Amazon Alexa for at lette chaufførernes arbejde.
Med denne innovative stemmestyrede tjeneste kan IVECO-chauffører blot ved brug af deres stemme styre ruteplanlægningen, kontrollere køretøjets vedligeholdelse og tilstand og anmode om kørselstips. Stemmestyringen kan også betjene de forskellige funktioner i førerhuset og øger dermed trafiksikkerheden, da chaufføren kan koncentrere sig om kørslen. Desuden hjælper det også chaufføren med at holde kontakt med IVECO-organisationen.
Den nye stemmetjeneste, udviklet af IVECOs digitale team med støtte fra AWS Professional Services, bygger på Amazons innovative “working backward”-metode, som indgår i AWS’ Innovation Program. Derudover anvender tjenesten serverløse teknologier, maskinlæring, stemmestyring og sikkerhed fra AWS.
“Vi er virkelig begejstrede for den nye stemmestyrede tjeneste, som vil skabe en ny standard inden for bilindustrien,” udtaler Fabrizio Conicella, digital direktør hos IVECO. ”Takket være bredden i AWS’ portefølje har IVECO været i stand til på rekordtid at udvikle og levere en ny tjeneste, der fundamentalt ændrer chaufførernes muligheder for at interagere med vores køretøjer og resten af IVECO-organisationen. Den nye stemmestyrede tjeneste fra IVECO styrker virksomhedens fremtidige digitale strategi, da den sigter mod at tilbyde chaufførerne en helt ny, interaktiv måde, så de kan udføre deres opgaver under øget sikkerhed og komfort.”