Tata Consultancy Services indtager førstepladsen for kunder, der er tilfredse med deres IT-services.
Det viser en ny undersøgelse fra Whitelane Research, hvor TCS’ kundetilfredshed ligger på 78 procent. For 11. år i træk er TCS i Norden placeret som nummer 1 i kundetilfredshed.
Den førende globale IT-service-, konsulent- og business solutions-virksomhed Tata Consultancy Services (TCS) er blevet rangeret som nummer 1 i kundetilfredshed af sine danske kunder med 78 procents tilfredshed med TCS som IT-serviceleverandør. Det viser det nye IT-sourcing-studie 2020 fra Whitelane Research, der er Europas største, selvstændige undersøgelse af IT-serviceleverandører.
Det er desuden 11. år i træk, at TCS indtager førstepladsen i kundetilfredshed i de nordiske lande med en tilfredshedscore på 81 procent, 12 procent højere end branchegennemsnittet på 69 procent. Den uafhængige undersøgelse har rangeret 28 IT-leverandører baseret på svar fra mere end 1.600 CxOs og beslutningstagere i toppen af europæiske IT-organisationer. IT-serviceleverandørerne er blevet målt på en række forskellige kriterier, bl.a. kernekompetencer som app-udvikling, infrastruktur-management og slutbruger-services samt account management, transformationskvalitet og forretningsforståelse.
”Vi er meget stolte og beæret over at være nummer 1 på kundetilfredsheden blandt vores danske kunder. Vi arbejder hver dag, som en fortrolig teknologipartner, tæt sammen med danske virksomheder for at hjælpe dem på deres digitale transformationsrejse med vores dybe, digitale ekspertise og domæneviden. Kunstig intelligens, automatisering og Machine Learning står højt på agendaen i det danske erhvervsliv, og vi stræber efter at hjælpe vores kunder med at drive vækst i deres kerneforretning gennem agil og digital drift. Det gør vi bl.a. med vores AI-løsning ignio, der gør det muligt at forudsige og undgå problemer digitalt, og vores Machine First Delivery Model, der giver teknologi forhåndsret til at opfatte, forstå og beslutte, ” fortæller Ruchikar Dalela, landechef for TCS Danmark.
”TCS har fortsat konsolideret sin position på det nordiske IT-sourcing-marked ved konsekvent at levere kvalitet inden for serviceydelser og give sine kunder mulighed for at imødekomme behov for skalerbarhed og fokus på deres kerneforretningsaktiviteter. TCS har med dette demonstreret, at de lytter nøje til markedets behov, ” siger Jef Loos, Head Sourcing Europe hos Whitelane Research.
Skalerbarhed, omkostningsreduktion og fokus på kerneforretning driver outsourcing
Whitelane Research kortlægger i sit studie – ud over kundetilfredsheden – også hvad der er de vigtigste udvælgelsesparametre, når virksomhederne outsourcer IT. Hhv. skalerbarhed efter forretningens behov og omkostningsreduktioner er det vigtigste for 63 procent af virksomhederne, mens at kunne fokusere på kerneforretningen er den primære årsag til outsourcing for 44 procent.
Det er ikke kun kunderne, der er tilfredse med TCS i Danmark. Virksomheden modtog en udmærkelse som bedste IT-arbejdsplads af det uafhængige HR-agentur The Top Employer Institute i starten af marts 2020.