Dorna sport, selskabet bag det verdensomspændende motorcykelløb Moto GP, har offentliggjort Lenovo som ny teknisk partner og sponsor.
Lenovos produkter og løsninger vil være med til at transformere motorsport, som vi kender den.
Lenovo har tegnet en flerårig sponsoraftale med Dorna, indehaveren af kommercielle- og tv-rettigheder til MotoGP World Championship.
Med flere millioner seere verden over fordelt over 19 MotoGP-løbsweekender hver sæson i 16 lande, vil Lenovo i 2019 og 2020 være Dornas primære teknologiske partner og vil udstyre Dorna med Lenovo laptops, desktops, workstations, tablets, skærme samt datacenter-hardware og -løsninger.
”MotoGP er på vej til at blive den største tilskuersport i verden. Dorna vil bruge Lenovos teknologi til at skubbe grænserne for motorsportsdækning for at skabe den bedste underholdning at se rundt om i verden. Vi er glade for, at Lenovo-produkter skal sikre, at tilskuere nyder MotoGP’s spænding på store og små skærme,” siger Gianfranco Lanci, Chief Operating Officer for Lenovo.