Amadeus´ teknologi og store netværk af rejsebureauer, støtter Finnairs nye distributionsstrategi.
Det tætte samarbejde mellem Amadeus og Finnair udbygges med en fornyet aftale, hvilket vil give Finnair stor fleksibilitet til at støtte deres nyligt udmeldte distributionsstrategi.
Finnairs NDC Partner Program vil motivere rejsebureauerne til at få adgang til Finnairs udbud gennem forskellige løsninger, inklusiv it-platforme som Amadeus Travel Platform. Rejsebureauer som anvender Amadeus og som tilmelder sig Finnairs NDC Partner Program, vil have adgang til det samme store udbud, som er tilgængeligt via hvilken som helst anden kanal. Dette giver dem mulighed for at søge og shoppe for Finnairs produkter og services gennem en valgfri kanal.
Finnair driver integration af Altéa NDC med Amadeus Travel Platform
Gennem NDC leverer Amadeus teknologi til Finnair, som støtter deres strategi til at øge deres mersalg af ancillary til at forbedre købsoplevelsen.
I tillæg til denne aftale, vil Amadeus og Finnair i dag bekendtgøre en stor milepæl i det strategiske partnerskab, nemlig at Finnair er det drivende luftfartsselskab til at integrere Altéa NDC med Amadeus Travel Platform.
Dette vil støtte Finnairs strategi for digital transformation for effektivt at kunne distribuere nyt udbud og priser gennem NDC-forbindelsen for alle kanaler. Takket være den nye standardisering, fulgt op af Alteá NDC, vil denne forbindelse gøre det muligt, at alle Altéa-flyselskaberne automatisk kan integrere deres udbud gennem en NDC forbindelse ved et enkelt klik. Dette danner præcedens for branchen, da flyselskaberne nu kan nå deres NDC-mål ved at integrere med Amadeus Travel Platform.
Denne aftale vil betyde at Amadeus´ rejsebureaukunder vil have tilgang til Finnairs udbud, som vil kunne bookes gennem Amadeus Travel Platform, gennem en NDC-forbindelse. Dette vil sikre en kontinuerlig operationel behandling af, og tilgang til, et bredt udbud af Finnairs produkter.
Manuel Midon, Executive Vice President, Airlines North & West Europa i Amadeus har udtalt:
– ”Flyselskaberne er på en digital rejse og NDC er en af måderne, hvor de kan forbedre deres salgsmuligheder. Amadeus er forpligtet til at få NDC til at fungere i alle kanaler, direkte eller indirekte, for at sikre at flyselskaberne kan distribuere deres udbud let, gennem valgfrie kanaler. Gennem Finnairs NDC Partner Program og den nye Altéa NDC-integration med Amadeus Travel Platform, støtter vi Finnairs langsigtede strategi for, i alle kanaler, effektivt at distribuere udbud og priser”.
– “Vi tror, at disse nye distributionsløsninger vil være til gavn for alle spillere i værdikæden – og kreere en win-win-mulighed for alle involverede. Der er et stærkt momentum mod disse nye løsninger og 2019 vil være et kritisk år for os, når vi bevæger os mod en langsigtet simplificering af distribution gennem NDC, én ordre og forskellige andre initiativer. Vi er begejstret for at arbejde med Amadeus, som hjælper os med at gøre vores vision til en realitet,” siger Rogier van Enk, VP Digital Revenue & Distribution, Finnair.
Finnair er en af flyselskabspartnerne i Amadeus´ NDC-X program, hvilket driver industrialiseringen af NDC og laver alt grundarbejdet for alle. Som en del af Amadeus´ forpligtelse til at NDC bliver en realitet, har Amadeus fortsat udviklet sig ved at opnå IATA´s certificeringer for NDC-standard. Som it-leverandør er Amadeus nu certificeret som NDC Capable på niveau 4, hvilket er Offer & Order Management – det vil sige mulighed for at søge, bestille, betale og foretage ændringer i reservationer.