Nystartet tech-virksomhed satser millioner
Hjem VIRKSOMHED Nystartet tech-virksomhed satser millioner

Nystartet tech-virksomhed satser millioner

Af Redaktionen

Kaboozt ApS sigter internationalt fra start og er på få måneder blevet én af verdens største markedspladser for handel af links.

En iværksætter med afsæt i mediebranchen slår sig sammen med erfarne digitale bureau ejere, som har flere års erfaring i en hastigt voksende branche.

Med forståelse og indsigt i en for nogen en ukendt branche, og stærke relationer i mediebranchen så de flere synergier, som var med til at grundlægge stiftelsen af virksomheden Kaboozt ApS, samt fortage en stor investering i millionklassen fra start af.

Co-founder i Kaboozt ApS Simon Mikkel Madsen har i de seneste fire år været ansat i Jyllands-Posten A/S kommercielle departement. Han har hjulpet store nationale og internationale virksomheder med vækst via printede og digitale markedsføringskanaler.

Nystartet tech-virksomhed satser millioner

Mathias Leth Jørgensen, Simon Mikkel

’’Jeg havde længe set en udfordring i den digitale branche ift. de meget omtalte linkbuilding artikler, som kort fortalt går ud på at producere sponsorerede og deklarerede artikler til kunder, for dernæst at publicere dem på diverse hjemmesider. Dette resulterer i en bedre placering på søgemaskinerne som f.eks. Google, og dermed drives der nemt trafik til kundens egen hjemmeside.

Branchen for linkbuilding er fyldt med tusindvis af virksomheder og brokere, som køber og sælger disse artikler (links) på kryds og tværs. Markedet er uigennemskueligt for kunderne.

Det kontrollers ofte af virksomheder, som ikke befinder sig i Europa, og dernæst kan udbyderne være svære at komme i kontakt med

Dette er ærgerligt, da der er tale om en reelt og godt produkt, som kan hjælpe mange virksomheder med organisk vækst. Derfor sætter vi nu alle sejl ind for at ’åbne’ branchen op med en transparent software, hvor vi samler alle troværdige udbydere på et globalt plan, og hvor vores kunder trygt kan handle ind uden nogen former for binding’Udtaler Simon Mikkel Madsen.

I februar 2021 blev Simon Mikkel kontaktet af den kommercielle direktør hos det nationale marketingbureau KompetenceKanalen A/S Mathias Leth Jørgensen, som havde set samme udfordringer i branchen. Mathias Leth Jørgensen havde allerede have taget første spadestik ift. at udvikle et produkt der kunne løse problemet. Med begge parters stærke kompetencer og store netværk, var det et godt match og derved grundlag for at virksomheden Kaboozt skulle stiftes som et datterselskab til KompetenceKanalen A/S.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>