De fleste butikker er hårdt ramt under COVID-19, hvilket forårsager, at mange må omstille deres forretning til at være digital.
Det danske startup IC Robotic gør det nemmere for butikker at øge deres online tilstedeværelse ved hjælp af automatiske produkttekster, hvilket har gjort at de nu er nomineret til ”Bedste e handelsværktøj” i 2021 af Dansk Erhverv.
Siden COVID-19 er omsætningen inden for e-handlen eksploderet, men konkurrencen er også steget tilsvarende. Derfor er det helt nødvendigt, at en webshop er maksimalt synlig online, hvilket for mange webshops vedkommende betyder, at de rangerer højt i Googles søgemaskine.
Her er mængden og søgeoptimeringen af de rigtige produktbeskrivelser fuldstændig afgørende. Men mange virksomheder har svært ved at overkomme at skrive så mange tekster på den rigtige måde, efterhånden som de udvider omfanget af nethandlen.
Det har IC Robotic gjort noget ved. Her kan man nu abonnere på en enkel tjeneste, hvor man kan få skrevet alle de tekster, man har brug for af en tekst-robot, der kan formulere sig i menneskesprog – og som kan udgive alt det Google-venlige indhold til en online butik, samt hjælpe med e-mails, annoncer etc. Det kan spare virksomhederne meget tid og endnu flere penge, så de kan koncentrere sig om at tilbyde kunderne de rigtige tilbud og den gode kundeoplevelse.
”Vi er glade for at kunne hjælpe både de store og mindre online butikker med at øge deres online tilstedeværelse. Derudover er de autogenerede tekster også med til at øge konvertering og mindske retur-rater, hvilket er vigtigt for alle online butikker i en tid, hvor der skal passes ekstra på pengene.”, udtaler Marc Aas Nilsson, Founder & CEO i IC Robotic ApS.
Robotten kan altså være med til at overtage det trælsomme skrivearbejde, samt sikre kunderne en mere relevant oplevelse med beskrivelser der matcher kundernes forventninger og øge de digitale forretningers online tilstedeværelse. Den kombination har gjort at IC Robotic er blevet nomineret til en statuette ved dette års E-handelsprisen.