Salesforce og Google har indgået et partnerskab for at muliggøre datadeling og brug af kunstig intelligens.
Integrationen mellem Salesforce Data Cloud og Google BigQuery giver virksomheder adgang til data for at drive personlige kundeoplevelser og effektive kampagner.
Gennem integrationen mellem Salesforce Data Cloud og Google Vertex AI kan virksomheder bruge deres egne AI-modeller til at maksimere deres investeringer i AI.
Cloud-giganten Salesforce og Google har annoncet et udvidet strategisk partnerskab med nye integrationer. På den ene side vil de tilbyde en ny såkaldt hypereffektiv datadeling mellem Salesforce Data Cloud og Google Big Query med tovejs sikker dataadgang, uden at virksomhederne skal kopiere eller flytte deres data.
På den anden side lancerer man en ‘bring your own AI model’, hvor den gennem (BYOM) integrationer mellem Salesforce Data Cloud og Google Clouds Vertex AI bidrager til demokratiseringen af AI-kapaciteten ved at tilbyde kunderne øgede muligheder for at bruge AI og kundedata på en mere valgfri måde.
Ved at integrere deres tilbud ønsker teknologigiganterne at gøre det nemmere for virksomheder at levere personlige kundeoplevelser med smartere brug af data og AI, bedre forstå kundeadfærd og køre mere effektive kampagner til lavere omkostninger til marketing, salg, service og handel.
“De nye integrationer vil løse problemet med at få adgang til og forstå data og gøre det muligt for virksomheder at bruge deres data til at drive AI-indsigt i hele deres virksomhed. På sigt vil det føre til bedre kundeoplevelser,” siger Jan Simonsen, dansk landechef i Salesforce.
Forstå dine kunder
Med integrationen mellem Salesforce Data Cloud og BigQuery kan virksomheder skabe en samlet profil af deres kunder. Dette muliggør mere personlige oplevelser for kunderne. Integrationen sætter en ny standard med hensyn til hastighed og brugervenlighed. Samtidig får virksomheder problemfri adgang til data på tværs af forskellige platforme og skyer.

Jan Simonsen, dansk landechef i Salesforce.
“Alle data er gemt et enkelt sted, og man behøver derfor ikke at kopiere eller udføre komplicerede processer for at flytte dataene. Det reducerer omkostningerne og gør det nemmere at administrere data og samtidig bevare kontrollen over sin data,” siger Jan Simonsen.
Gennem integrationen mellem Salesforce Data Cloud og Google Clouds Vertex AI, vil virksomheder være i stand til at bruge deres egne modeller fra Vertex fast på Salesforce-platformen for at imødekomme deres specifikke forretningsbehov.
For eksempel kan den forudsige købsadfærd eller sandsynligheden for kundeafgang baseret på deres Salesforce Customer 360-data. Ved at tilbyde nem adgang til kundedata til AI-modeltræning uden at skulle kopiere det, maksimeres virksomhedens AI-investering. Dette fører til øjeblikkelig adgang til en samlet kundeinformation, strømliner modeludviklingsprocessen og forbedrer nøjagtigheden og effektiviteten af AI-indsigt.
Integrationen mellem Salesforce Data Cloud og Google Vertex AI vil køre som et pilotprojekt i juli 2023 og tilgængelig fra oktober 2023. BigQuery og Salesforce Data Cloud vil være et pilotprojekt i oktober 2023 og generelt tilgængelig i februar 2024.
Integrationen af Marketing Cloud og Google Analytics 4 vil være tilgængelig senere i år og kompatibel med GA4.