TCL Electronics oplever en accelereret vækst indenfor storskærme.
Salget af smartskærme på 65 tommer og derover steg med 75 procent globalt set, og her i Norden er det tilsvarende tal for sidste kvartal af 2022 steget med 120 procent sammenlignet med samme kvartal i det foregående år.
TCL Electronics, København, 15. februar 2023 – TCL Electronics, et af verdens hurtigst voksende varemærker indenfor forbrugerelektronik, har for nylig offentliggjort sin globale salgsvolumen for 2022.
Smartskærme nåede op på hele 23,78 millioner i 2022. På den globale marked er væksttendens fortsat intens med et øget salg på 32,2 procent i forhold til fjerde kvartal i det foregående år.
Også på det nordiske marked oplever TCL en markant stigning i virksomhedens salg af storskærme. Ser man på hele 2022, har TCL opnået en stigning i omsætningen på 75% i Norden, og en stigning på 52% i antallet af enheder, for smartskærme i størrelsen 65 tommer og derover. Hvis vi udelukkende ser på det sidste kvartal i 2022, ses en imponerende stigning på 120% i forhold til samme periode i det foregående år, målt på omsætning. I 4. kvartal 2022 udgjorde storskærmssegmentet 50 procent af den totale omsætning af salg af TV.
Den gennemsnitlige størrelse af TCL’s smarte skærme i virksomhedens globale salg blev forøget med 3,4 tommer til 48,4 tommer, hvilket tydeligt viser, at forbrugere i hele verden foretrækker store skærme. En tendens, som TCL forudser, vil fortsætte fremover.
– Disse enestående tal for Norden er utroligt tilfredsstillende for os, i særdeleshed når vi tager den investering og det omfattende fokus i betragtning, som vi har lagt i udviklingen af storskærme med vores nyeste QLED og Mini LED modeller. Et voksende antal af forbrugere vælger et større TV for at få en større hjemmebiografoplevelse – det er helt klart, at det er den aktuelle tendens, siger Johan Huss, Country Manager TCL Nordics.