TCL vokser i Norden – en vækst på 120% indenfor storskærme i 4. kvartal 2022
Hjem VIRKSOMHED TCL vokser i Norden – en vækst på 120% indenfor storskærme i 4. kvartal 2022

TCL vokser i Norden – en vækst på 120% indenfor storskærme i 4. kvartal 2022

Af Redaktionen

TCL Electronics oplever en accelereret vækst indenfor storskærme.

Salget af smartskærme på 65 tommer og derover steg med 75 procent globalt set, og her i Norden er det tilsvarende tal for sidste kvartal af 2022 steget med 120 procent sammenlignet med samme kvartal i det foregående år.

TCL Electronics, København, 15. februar 2023 – TCL Electronics, et af verdens hurtigst voksende varemærker indenfor forbrugerelektronik, har for nylig offentliggjort sin globale salgsvolumen for 2022.

Smartskærme nåede op på hele 23,78 millioner i 2022. På den globale marked er væksttendens fortsat intens med et øget salg på 32,2 procent i forhold til fjerde kvartal i det foregående år.

TCL vokser i Norden – en vækst på 120% indenfor storskærme i 4. kvartal 2022Også på det nordiske marked oplever TCL en markant stigning i virksomhedens salg af storskærme. Ser man på hele 2022, har TCL opnået en stigning i omsætningen på 75% i Norden, og en stigning på 52% i antallet af enheder, for smartskærme i størrelsen 65 tommer og derover. Hvis vi udelukkende ser på det sidste kvartal i 2022, ses en imponerende stigning på 120% i forhold til samme periode i det foregående år, målt på omsætning. I 4. kvartal 2022 udgjorde storskærmssegmentet 50 procent af den totale omsætning af salg af TV.

Den gennemsnitlige størrelse af TCL’s smarte skærme i virksomhedens globale salg blev forøget med 3,4 tommer til 48,4 tommer, hvilket tydeligt viser, at forbrugere i hele verden foretrækker store skærme. En tendens, som TCL forudser, vil fortsætte fremover.

– Disse enestående tal for Norden er utroligt tilfredsstillende for os, i særdeleshed når vi tager den investering og det omfattende fokus i betragtning, som vi har lagt i udviklingen af storskærme med vores nyeste QLED og Mini LED modeller. Et voksende antal af forbrugere vælger et større TV for at få en større hjemmebiografoplevelse – det er helt klart, at det er den aktuelle tendens, siger Johan Huss, Country Manager TCL Nordics.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>