Teleselskabet 3 fortsætter positiv vækst med mere end 5.000 kunder i tredje kvartal
Hjem TELEKOMMUNIKATION Teleselskabet 3 fortsætter positiv vækst med mere end 5.000 nye kunder i tredje kvartal

Teleselskabet 3 fortsætter positiv vækst med mere end 5.000 nye kunder i tredje kvartal

Af Redaktionen

I tredje kvartal af 2022 lykkedes det for 3 at tiltrække mere end 5.000 nye kunder.

Samtidig er televirksomhedens omsætning steget med 8% sammenlignet med samme tidspunkt sidste år.

Dermed er der fortsat positiv fremgang for 3 på trods af udfordringer såsom stigende elpriser og inflation i samfundet.

2022 er fortsat et positivt år for teleselskabet 3. Antallet af kunder hos 3 er i tredje kvartal steget med 5.000. Det betyder, at den samlede kundebase er på 1.532.000.

I tredje kvartal omsatte teleselskabet 3 for 755 mio. kr., hvoraf de 500 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultat før afskrivninger endte på 176 mio. kr. som fortsat er påvirket af de stigende elpriser.

”Det er ikke nogen hemmelighed, at hele vores samfund på tværs af erhverv kæmper med stigende inflation og energipriser. Det kan vi også mærke, men når det er sagt, er vi tilfredse med kvartalsresultatet,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.

Teleselskabet 3 har den seneste tid blandt andet lanceret det nye digitale mobilselskab, Flexii, der har fokus på co-creation, hvor kunderne aktivt inddrages i udviklingen af tjenesten. Det betyder, at kunderne inviteres med på rejsen for at blive det teleselskab, der løbende udvikler og tilpasser sig i takt med deres behov.

Samtidig fortsætter selskabet sin udrulning af et nyt, moderniseret 5G netværk i Danmark. På nuværende tidspunkt dækker 3 mere end 70% af de danske husstande, og i løbet af 2023 dækkes samtlige danske husstande. Hertil siger Morten Christiansen afslutningsvist:

”Vi tror på, at fremtidens internet er trådløst, og at 5G bliver en vigtig faktor her. 5G internet har et kæmpe vækstpotentiale, og vi sidder allerforrest i bussen på denne rejse. I tredje kvartal fortsætter vi den positive vækst fra det første halvår, og lige nu tyder alt på, at vi kommer ud med et tilfredsstillende resultat for et godt men udfordrende år.”

Nøgletal fra opgørelse af kundebasen i tredje kvartal af 2022 (1. juli til 30. september):
  • Nye kunder: 5.000
  • Samlet kundebase: 1.532.000
  • Omsætning: 755 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 500 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 176 mio. kr.

Teleselskabet 3 fortsætter positiv vækst med mere end 5.000 kunder i tredje kvartalDisse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2022 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggører i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.

Regnskabet omfatter 3’s og OiSTERs resultater for tredje kvartal.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>