Untitled 18
Hjem TELEKOMMUNIKATION 3 vokser med 5.000 nye kunder

3 vokser med 5.000 nye kunder

Af Redaktionen

Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER fortsætter vækstrejsen med 5.000 nye kunder i andet kvartal 2021.

Dermed når den samlede kundebase op på 1.476.000.

Det går fortsat fremad for teleselskab 3 og søsterselskabet OiSTER, som i andet kvartal 2021 kunne byde 5.000 nye kunder velkommen. 3 har en målsætning om 1,5 millioner glade kunder og er med en samlet kundebase på nu 1.476.000 godt på vej.

”Vores ambition har alle dage været at gøre det nemt og bekymringsfrit at være kunde hos 3. Det er udgangspunktet for alt, hvad vi foretager os – og danskerne kvitterer ved at vælge os til og blive hos os i lang tid. Det seneste kvartal har vi bl.a. for alvor sat fart på opgraderingen af vores 4G-netværk og udrulningen af 5G, og vi glæder os til snart at kunne give vores kunder adgang til det lynhurtige 3,5 GHz-bånd,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.

Untitled 183,5 GHz-båndet er udråbt til det første ’rigtige’ 5G-frekvensbånd, og det vil kunne give ekstremt høj kapacitet og hastighed. På Energistyrelsens frekvensauktion i april sikrede 3 sig den største mængde spektrum på netop 3,5 GHz-båndet målt pr. kunde, og 3’s kunder får dermed særlig stor glæde af frekvensbåndets mange muligheder. Sideløbende med 5G-udrulningen moderniserer 3 desuden sit 4G-netværk, som vil fordoble kapaciteten på 4G. Moderniseringen af 4G og udrulningen af 5G forventes afsluttet i 2022.

Fokus på nye forretningsområder

I andet kvartal af 2021 omsatte 3 for 676 mio. kr., hvoraf de 459 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 164 mio. kr. (inkl. IFRS 16-effekten).

”Selv om vi fortsat mærker efterdønningerne af coronakrisen, er jeg tilfreds med resultatet for andet kvartal. Vi er godt i gang med at udvikle vores forretning og udnytte det potentiale, der ligger i at tilbyde vores kunder mere end telefoni og data og på den måde opdyrke nye forretningsområder. Særligt mobilitetsanalyser og udviklingen af private netværk, som vi senest har leveret til Mærsk på Aarhus Havn, har jeg meget høje forventninger til i fremtiden,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2021 (1. april til 30. juni)[1]:

  • Nye kunder: 5.000
  • Samlet kundebase: 1.476.000
  • Omsætning: 676 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 459 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA inkl. IFRS 16): 164 mio. kr.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>