Accenture (NYSE: ACN) og Blue Yonder hjælper deres kunder på tværs af industrier inden for detail og produktion, herunder virksomhederne Essity og Pactiv.
Ved hjælp af intelligent og kundeorienteret transformation af forsyningskæder hjælper de med at fjerne potentielle usikkerheder og risici. Transformationen kapitaliserer i høj grad på fordelene ved cloud-first-tilgangen.
En undersøgelse fra Accenture viser, at mere end ¾ (76%) af ledere indenfor forsyningskæde (supply chain) og drift er enige om, at deres virksomhed vil komme til at fremskynde den digitale transformation og understreger blandt andet vigtigheden af at benytte cloud-løsninger. Gennem deres øgede samarbejde med Blue Yonder formår Accenture at imødekomme efterspørgslen ved at udvide og styrke deres løsninger inden for forsyningskæde og drift med nye muligheder og kompetencer.
”Virksomheder i dag er under et enormt pres for at nytænke og transformere deres forsyningskæde til at være mere lydhør, effektiv, bæredygtig og modstandsdygtig. Det er en nødvendighed for at skabe formålsdrevet vækst. Her prioriterer de cloud-løsninger som en central og vigtig del af deres indsats. Ved at udvide vores samarbejde med Blue Yonder kan vi tilbyde vores fælles kunder de værktøjer og den synlighed, der er nødvendig for aktivt at kunne reagere på forstyrrelser i deres forsyningskæder. Samtidig styrker vi vores cloud first-tilgang, der er nøglen til den digitale transformation af forsyningskæder,” siger Kris Timmermans, Senior-Managing Director og leder af Accentures globale afdeling for Supply Chain & Operations.
Accenture har i samarbejde med Blue Yonder hjulpet en bred vifte af kunder over hele verden med at håndtere deres mest væsentlige udfordringer med forsyningskæder gennem cloud-baserede løsninger.
For eksempel:
- Accenture og Blue Yonder har hjulpet virksomheden Essity (fokuserer på sundhed- og personlig pleje i Europa og Nordamerika) med at opbygge en kontrolcentral under Covid-19-pandemien, der havde til formål at skabe gennemsigtighed og øge effektiviteten. Resultatet var, at Essity kunne reducere risici for sin forretning gennem bedre beslutningsprocesser, hvilket hjalp virksomheden med at overhale konkurrenterne. Transformationen af forsyningskæden understøttede desuden muligheden for at kunne styrke modstandsdygtigheden og levere kritiske data og analyser på rekordtid.
- Accenture og Blue Yonder har ligeledes samarbejdet med branchens førende service- og emballagevirksomhed inden for fødevarer, Pactiv. Her leverede virksomhederne en såkaldt end-to-end-ledelse af forsyningskæden – fra planlægning til opfyldelse af lagre og transport. Systemet og den seneste nye tilgang gav Pactiv mulighed for at optimere deres forsyningskæde, hvilket førte til højere driftseffektivitet, stærk kundeservice og en besparelse på titusindvis af dollars om året.
”Covid-19-pandemien understreger behovet for synlighed i forsyningskæden samt evnen til proaktivt at kunne planlægge og øjeblikkeligt tilpasse sig de skiftende omstændigheder. Ved netop at sætte cloud i centrum vil vi i samarbejde med Accenture skabe større kundeværdi, der kan hjælpe virksomheder med at nå deres mål for modstandsdygtige forsyningskæder,” siger Phillip Teschemacher, VP Sales, EMEA North & DACH, Blue Yonder.
Accenture og Blue Yonder vil forsat tilbyde avanceret ekspertise inden for forsyningskæder og løsninger på tværs af værdikæden fra planlægning til det logistikmæssige. Dette gør de ved at tilbyde end-to-end-synlighed kombineret med hurtig omlægning af eksisterende kundeoplevelser til mere omkostningseffektive og smarte cloud-løsninger. Baseret på deres dybe ekspertise inden for cloud-tjenester annoncerede Accenture for nylig oprettelsen af Accenture Cloud First – en ny multitjenestegruppe bestående af 70.000 cloud-eksperter med en investering på over 3 mia. dollars over tre år.
Ved at udnytte Accentures høje erfaring inden for industri og teknologi – samt deres globale netværk af Innovation Hubs – vil virksomhederne i fællesskab også udvikle innovative og særligt tilpassede forsyningskædetilbud, der gør brug af Blue Yonders cloud-baserede Luminate™-platform på Microsoft Azure Cloud. Ved at kombinere virksomhedernes forskellige styrker inden for kunstig intelligens og maskinlæring kan de tilbyde nye løsninger, der hjælper deres fælles kunder med at opnå synlighed i deres netværk, styrke deres samarbejder, opnå automatiseret udførelse, forbedre efterspørgsels- og udbudsplanlægningen, optimere lagerstyring og forbedre udførelsen af opgaver.