Sønderborgs største bilhus, Beka Auto, bliver nu en del af CarPeople-kæden. Indehaver kalder det ’et nødvendigt skridt’ for at følge med branchen.  Beka Auto har været til stede i Sønderborg i mere end 25 år, og selvom adressen er skiftet et par gange, er Beka Auto nu havnet, hvor de hører til – og det gælder også i forhold til det nye kædesamarbejde med CarPeople, forklarer medejer af Beka Auto i Sønderborg Anders Sørensen.  – Vi betragter os selv som et mærke i sig selv, fordi vi har været så mange år i gamet og er velkendte især i lokalområdet. Vi har allerede vores eget kvalitetsstempel. Når vi teamer op med en kæde, er det bestemt ikke tilfældigt, at det er blevet CarPeople. De følger med udviklingen og giver os de bedste muligheder – derunder også muligheden for at beholde vores selvstændige tankegang, og det er enormt vigtigt, siger Anders Sørensen.  Virksomheden flyttede til sin nuværende lokation i 2018 og fik i den ombæring kraftigt udvidet antallet af biler på de 3800 tilgængelige nye kvadratmeter, de selv fik bygget på Elholm 23.
Hjem LIVSSTIL Beka Auto bliver nu til CarPeople Sønderborg

Beka Auto bliver nu til CarPeople Sønderborg

Af Redaktionen

Sønderborgs største bilhus, Beka Auto, bliver nu en del af CarPeople-kæden.

Indehaver kalder det ’et nødvendigt skridt’ for at følge med branchen.

Beka Auto har været til stede i Sønderborg i mere end 25 år, og selvom adressen er skiftet et par gange, er Beka Auto nu havnet, hvor de hører til – og det gælder også i forhold til det nye kædesamarbejde med CarPeople, forklarer medejer af Beka Auto i Sønderborg Anders Sørensen.

– Vi betragter os selv som et mærke i sig selv, fordi vi har været så mange år i gamet og er velkendte især i lokalområdet. Vi har allerede vores eget kvalitetsstempel. Når vi teamer op med en kæde, er det bestemt ikke tilfældigt, at det er blevet CarPeople. De følger med udviklingen og giver os de bedste muligheder – derunder også muligheden for at beholde vores selvstændige tankegang, og det er enormt vigtigt, siger Anders Sørensen.

Virksomheden flyttede til sin nuværende lokation i 2018 og fik i den ombæring kraftigt udvidet antallet af biler på de 3800 tilgængelige nye kvadratmeter, de selv fik bygget på Elholm 23.

Klar til nyt samarbejde

Sønderborgs største bilhus, Beka Auto, bliver nu en del af CarPeople-kæden. Indehaver kalder det ’et nødvendigt skridt’ for at følge med branchen.  Beka Auto har været til stede i Sønderborg i mere end 25 år, og selvom adressen er skiftet et par gange, er Beka Auto nu havnet, hvor de hører til – og det gælder også i forhold til det nye kædesamarbejde med CarPeople, forklarer medejer af Beka Auto i Sønderborg Anders Sørensen.  – Vi betragter os selv som et mærke i sig selv, fordi vi har været så mange år i gamet og er velkendte især i lokalområdet. Vi har allerede vores eget kvalitetsstempel. Når vi teamer op med en kæde, er det bestemt ikke tilfældigt, at det er blevet CarPeople. De følger med udviklingen og giver os de bedste muligheder – derunder også muligheden for at beholde vores selvstændige tankegang, og det er enormt vigtigt, siger Anders Sørensen.  Virksomheden flyttede til sin nuværende lokation i 2018 og fik i den ombæring kraftigt udvidet antallet af biler på de 3800 tilgængelige nye kvadratmeter, de selv fik bygget på Elholm 23.Efter små ti år med Bosch Car Service blev det tid til et nyt samarbejde for Beka Auto, der gennem årene har fået et stort salg også på den anden side af kommune- og regionsgrænsen.

– Med det nye samarbejde bliver vi styrket på værkstedsdelen, og det har stor betydning for os, fordi en stor del af vores salg går ud over regionens grænser. Vores kunder kan nu få samme gode serviceaftaler i hele landet, siger Anders Sørensen.

Hos CarPeople, der er kendt for kvalitetsservice bredt over hele landet, ønsker man at vokse som kæde, men det skal være med de rigtige samarbejdspartnere.

– Beka Auto går i særlig grad op i kvalitet og kundefokus, og det er også noget, vi vægter højt i CarPeople, derfor arbejder vi med de forhandlere og værksteder, som vi deler værdisæt med. Det handler også om omstillingsparathed, som især i disse år er vigtige i autobranchen, siger Finn Overgaard Thomsen, der er kædechef i CarPeople.

Måler i kunder og ikke i kroner og øre

Beka Autos største forretning ligger i salget, og sådan vil det sandsynligvis også se ud efter samarbejdet er trådt i kraft og har styrket værkstedet. Men væksten bliver gjort anderledes op efter corona, krig og krise.

– Det er væsentligt sværere at opretholde samme omsætning grundet disruptionen i branchen generelt. Derfor måler vi på antal kunder i stedet for i kroner og øre. Med den udvikling, vi allerede har i gang, vil vækstraten fortsætte i samme tempo. Vi kan godt udvikle kundemassen selv, det er alt det, der ligger bagved, vi gerne vil have med gennem CarPeople, siger Anders Sørensen.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>