Conrad udfordrer markedet med en stor investering i B2B

Med næsten hundrede års erfaring indenfor B2B i ryggen, udgør Conrad Elektronik sin kerneforretning.

Nye, frie indkøbsløsninger gør Conrad til den foretrukne partner for erhvervskunder.

– Det er en udfordrende forandring, som vi vil lykkes med, takket være vores innovative produkter og vores lange erfaring, siger Jacob Romberg, Marketing Manager Scandinavia, Conrad Elektronik.

Conrad Elektroniks succeshistorie startede i Berlin i 1923, da Max Conrad begyndte at sælge elektriske komponenter i sin butik. Siden da har den kun udviklet sig. I dag har virksomheden omkring 3.500 ansatte i hele Europa og leverer varer til hele verden fra centrallageret i Tyskland.

– Vi har altid solgt til både private og virksomheder, selv om det primære fokus tidligere har været på private forbrugere. Nu skifter vi fokus til erhvervskunder og investerer mere i B2B, siger Jacob Romberg.

Ny hjemmeside med gratis indkøbsløsninger

Det nye venture betyder bedre service til erhvervskunder. Udover at have et certificeret kvalitetsstyringssystem i overensstemmelse med ISO 9001: 2008 har Conrad Elektronik en ny, forbedret webshop. Med de gratis indkøbsløsninger kan kunderne nu gøre alt fra at anmode om et tilbud direkte i webshoppen, få rabat på store dele af sortimentet og se lagerstatus i realtid. Conrads erhvervskunder tilbydes også kalibrerede produkterPCB-service3D-udskrivning og tilpasning og installation af kabler. Mens webshoppen opgraderes, udvides sortimentet med de nyeste B2B-produkter. Nu er næsten hele Siemens og Flukessortiment tilgængeligt fra Conrad Elektronik.

– Vi investerer stærkt i at udvide vores sortiment. I dag tilbyder vi ca. 10 millioner forskellige produkter fra en bred vifte af mærker, siger Jacob Romberg.

Business Plus

For yderligere at øge købsoplevelsen for virksomhedens kunder lancerer Conrad Elektronik også sin nye kundeklub, Business Plus. Dem, der vælger at købe et medlemskab i kundeklubben, får gratis fragt og retur, samt 10 procent rabat på Conrads egne mærker og adgang til personlig service. Alt dette ud over det allerede gigantiske produktsortiment.

– Vores kunder nyder godt af den indsats, vi har lavet, da de får meget bedre service, vi har kendte mærker og næsten 100 års erfaring i bagagen. Vores mål med initiativet er at være en foretrukken partner inden for elektronik og komponenter, siger Jacob Romberg.