EET er klar til morgendagen!

I løbet af de seneste år har EET foretaget store investeringer i både medarbejdere og teknologi under ønsket om at blive den foretrukne niche IT-distributør i Europa.

EET er klar til morgendagen! 1
EET er klar til morgendagen!

Denne rejse kalder vi ’Ready for tomorrow’ og den indebærer en forpligtelse overfor vores kunder og leverandører til hele tiden at forbedre vores tjenester og produkter. En central del af rejsen har været og er fortsat at få digitaliseret vores forretning på en måde, så vi giver vores forhandlere og medarbejdere de bedst tænkelig forudsætninger for at gøre det, de er bedst til, nemlig at rådgive og sælge varer. Vi er derfor stolte over, at vi i disse dage kan løfte sløret for vores nye webshop – et værktøj som både vil gavne forhandlere såvel som medarbejdere.

Siden kapitalfonden FSN Capital overtog aktiemajoriteten i EET i 2015, og Søren Drewsen i 2017 blev indsat på posten som CEO for EET Group, har den fornemmeste opgave været at gøre EET klar til morgendagens udfordringer samt at holde momentum i forretningen. Et helt centralt arbejdspunkt har været igangsættelsen af en digitaliseringsproces på tværs af hele EETs kerneforretning.

”Vi hos EET har en vision om at være den foretrukne, mest effektive og værdiskabende distributør af elektronikprodukter indenfor vores strategiske forretningsområder i Europa. Vores medarbejdere er i den sammenhæng vores vigtigste aktiv, og vi er derfor konstant optagede af, hvordan vi kan supportere vores mere end 350 salgs- og produktspecialister i deres arbejde med at skabe værdi for vores forhandlere og leverandører. Vi er ikke i tvivl om, at digitalisering er vejen frem, og vi har derfor igennem de seneste år investeret et tocifret millionbeløb på at udvikle en række yderst kvalificerende værktøjer til vores medarbejdere, og senest har vi lanceret vores nye state-of-the-art webshop. Vi føler os derfor velforberedte til at møde morgendagens forventninger til os som samarbejdspartner”, siger Søren Drewsen, CEO, EET Group.

Ny webshop og nye digitale værktøjer

Med lanceringen af den nye webshop og en implementering af henholdsvis CRM-systemet Salesforce samt Business Intelligence værktøjet Targit og vores nye ’Sales on the GO’ app er EET’s salgsstyrke gearet til at gå fremtiden i møde.

”Lanceringen af webshoppen gør det muligt for os at møde vores forhandlere og leverandører på en ny fælles platform. Med implementeringen af Salesforce og Targit samt vores nye app ’Sales on the GO’ har vi sørget for at vores salgsstyrke hele tiden har indblik i forretningen i realtid og kan navigere og justere deres indsats herefter. Sælgerne har et dybdegående indblik i forhandlernes behov og kan på den baggrund rådgive dem bedst muligt. Ledelsesteamet har hele tiden overblik over, hvordan forretningen udvikler sig og kan gå ind og støtte og supportere teamet efter behov. Med ’Sales on the GO’ app’en har medarbejderne fået adgang til uddannelse, træning og best practice direkte på mobilen, der på daglig basis støtter dem i at blive endnu bedre sælgere og sikrer, at vores forhandlere fortsat får den optimale rådgivning”, siger Mikael Thulin, Adm. Direktør, EET Danmark.

Nyt navn og ny visuel identitet

I forlængelse af arbejdet med at implementere de nye digitale værktøjer har man hos EET udarbejdet en ny visuel identitet og fjernet det hidtidige ’Europarts’, hvorved man fremadrettet kun vil være kendt som EET. Det nye logo, der er en grafisk fortolkning af et horisontalt lyn, symboliserer det, der kendetegner EET på tværs af forretningsområder og grænser – at vi distribuerer teknologiprodukter. Vi har altid været kendt for vores fremtrædende blå farve, det vil også i fremtiden kendetegne EET.