Hvordan AI-sporing af bevægelser kan blive afgørende for detailhandelen

Virksomheder og detailhandel over hele verden for nylig haft nogle enorme udfordringer.

Hvordan AI-sporing af bevægelser kan blive afgørende for detailhandelen 1Det bliver mere og mere tydeligt, at tilbuddet om at genåbne dørene på en sikker og ansvarlig måde hurtigt kan blive en op-ad-bakke oplevelse. Et værktøj, der kan blive en del af løsningen er implementeringaf ​​AI bevægelsessporing.

Googles CoVid Mobilitetsrapporter giver konkrete indsigt i de virkninger Covid19 har haft på vores bevægelser i europæiske byer. For eksempel kan vi med sikkerhed udlede et massivt slag i detailhandlen, med store fald i kundestrømmen. (Se Google Covid-19 Community Mobility Report).

Danmark har taget en markant holdning til social afstand, og giver et hidtil uset behov for en løsning, der hjælper med at skabe planer og processer, der kan sikre sundheden og sikkerhed i detailhandelne -for både ansatte og kunder.

Når ting langsomt begynder at vende tilbage til det normale, vil efterspørgslen efter disse løsninger uden tvivl stige.

Deep North, en computersoftwarevirksomhed, der er specialiseret i AI-drevet videoanalyse til detailhandlere, indkøbscentre og transportknudepunkter, præsenterer, hvordan de kan gøre det muligt for virksomheder at forstå forbrugernes adfærd i fysiske miljøer. Dens teknologi gør det muligt for indkøbscentre, butikker og transportknudepunkter at genvinde kundestrømmen og forbedre kundeoplevelsen.

”Virksomhederne har brug for unikke løsninger, der driver vækst, giver tilpasningsevne, muliggør salg og sikrer sikkerheden i for deres kunder, når vi langsomt vender tilbage til normale tilstande,” udtaler Dejan Subosic, præsident for Deep North EMEA. ”Vores teknologi kan måle hcor mange der er i butikken og om de overholder den fornødne afstand, ligesom  vi håber vil hjælpe med at lette viljen til at åbne flere butikker og til at byde kunderne velkommen under disse nye omstændigheder,” siger Dejan Subosic.

Når vi langsomt bevæger os tilbage til, hvad der i første omgang kan se ud som en ny verden af ​​erhvervs- og handelsstrukturer, vil det helt sikkert være interessant at se, hvilke elementer i denne ”nye normal” der faktisk bliver hængende. På nuværende tidspunkt ser det ud til at være næsten uundgåeligt, at brugen af ​​analyser og AI i den fysiske verden vil blive betragtet som et stærkt værktøj til fortsættelse og vækst i fremadrettet.

”Det er vigtigere end nogensinde, at virksomheder og institutioner, der administrerer fysiske rum, begynder at forstå deres data, så de bedre kan garantere deres besøgende og kunders sikkerhed. Data i den fysiske verden er ikke længere dejligt at have – det er et behov for at have dem, ”siger Dejan Subosic.