Onlinehandel vil krydse billion-grænse denne sæson
Hjem NYHEDER Onlinehandel vil krydse billion-grænse denne sæson

Onlinehandel vil krydse billion-grænse denne sæson

Af Redaktionen

Coronakrisens lukninger af fysiske butikker har haft stor betydning for den globale onlinehandel.

Onlinehandel vil krydse billion-grænse denne sæsonIkke mindst i USA, hvor efterårets onlinehandel i år forventes at vokse med hele 33 pct. ift. sidste år til svimlende 1,2 bio. kr. (189 mia. amerikanske dollars), hvilket vil slå alle hidtidige rekorder. Men hvordan vil præsidentvalget påvirke amerikanernes shoppingvaner? Hvad sker der med antallet af gaver til dem, man ikke holder jul med? Det er blot to af otte forudsigelser fra Adobe Holiday Index, der bygger på data fra mere end en billion hjemmesidebesøg.

1,2 billion kr. Så meget forventes amerikanske forbrugere at spendere online i den kommende – og for retailbranchen vigtigste – sæson fra Halloween frem til jul. Analysen bygger på data fra Adobe Analytics data, hvor Adobe har analyseret over en billion besøg på amerikanske retailhjemmesider.

Otte forudsigelser om onlinehandel i resten af 2020

Herunder er en oversigt med Adobes forventninger til den økonomiske udvikling fra nu frem til og med julemåneden:

  1. Daglige rekorder frem til jul: Onlinesalget vil overstige 2 mia. dollars hver dag mellem d. 1. og 21. november og stige til yderligere 3 mia. dollars om dagen frem til jul.
  2. Onlineforbrug vil stige med 11 mia. dollars, hvis flere butikker lukker: Hvis endnu en coronabølge resulterer i flere butikslukninger, forventes onlineshopping at vokse med 11 mia. dollars og ende på hele 200 mia. dollars.
  3. Black Friday og Cyber Monday: Black Friday forventes at generere 10 mia. dollars i onlinesalg – en stigning på hele 39 pct. sammenlignet med 2019. Cyber ​​Monday forbliver årets største online-shoppingdag med et salg på 12,7 mia. dollars svarende til en stigning på 35 pct. sammenlignet med 2019.
  4. 55 pct. dyrere køb på smartphones: Amerikanerne vil shoppe for 28,1 mia. dollars mere fra deres smartphone sammenlignet med 2019. Shopping fra smartphones udgør 42 pct. af det samlede onlinesalg og er en stigning på 55 pct. ift. året før.
  5. Små retailere vil opleve størst fremgang:  De små retailere (med en årlig omsætning på mellem 10 og 50 mio. dollars) vil opleve et større boost i omsætningen end store retailere.
  6. 9 pct. af de handlende er nye på nettet: Adobe forventer, at 9 pct. af sæsonens forbrugere vil shoppe online for første gang pga. coronakrisen. Konverteringsraten forventes at stige med 13 pct. ift. 2019, og ordres gennemsnitlige værdi (AOV) forventes at forblive flad.
  7. Præsidentvalget lægger en lille dæmper på shoppingtrangen: For 26 pct. af amerikanere vil valgets udfald have betydning for deres forbrug den kommende sæson. Tidligere har valget haft negativ indflydelse på onlinesalget. Det forventes, at onlinesalget dagen efter valgdagen vil vokse 11 pct. langsommere end resten af valgugen.
  8. 18 pct. mere på gaver sendt direkte til personer, man ikke holder jul med: I år forventes det, at amerikanske forbrugere bruger 18 pct. mere på gaver direkte til venner og familie, som de ikke kan mødes med til festlige lejligheder pga. coronakrisen.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>