Avanceret erhvervstelefoni behøver hverken være kompliceret eller svært at gå til.
Det viser Uni-tel med lanceringen af et nyt, brugervenligt dashboard, der byder på intuitive brugerflader, smarte features og tekniske opgraderinger.
En af de første ting, man bemærker ved Uni-tels nye dashboard, er dets tekniske finesse. Login-processen er blevet forenklet med Single Sign-On, og hvis du bruger MS365 til login, får du vist profilbilleder og kalender for både dig selv og dine kollegaer. Tilgås det webbaserede dashboard fra en Chrome-browser vises tillige en app i proceslinjen for ekstra nem adgang.
”Vi er stolte af at præsentere et både flot, brugervenligt og teknisk topmoderne produkt til vores kunder. Vi har altid været langt fremme på features, men i denne opgraderede version har vi endnu flere smarte ting med, og det er samtidig blevet nemmere at få alt det bedste ud af dashboardet,” siger Uni-tels produktchef Casper Niebe.
Blandt nye og forbedrede features er blandt andet muligheden for at samle alle ind- og udgående kald ét sted, nem visning af opkaldshistorik, enkel flytning af kald mellem brugerens enheder samt en integreret softphone-løsning. Men der er langt mere at komme efter.
”En af de mest innovative features er formentlig køvisningen med status og vigtige oplysninger om kaldet. Den giver et komplet overblik over, hvad der sker med kaldet, hvem der besvarer det, mulighed for at ringe tilbage, hvis en kunde lægger på inden kaldet besvares, samt alle væsentlige oplysninger. Funktionen bakkes op af en interaktiv kontakt-telefonbog, der giver overblik og hurtig adgang til alle dine kontakter, søgning efter medarbejdere i en afdeling i virksomheden samt overblik over, om de er ledige eller ej,” siger Casper Niebe. Den nye løsning handler dog ikke kun om nye features. Præsentationen og den enkle og brugervenlige betjening af dem spiller en nok så vigtig rolle.
”Ud over at tilbyde nye features har vores udviklingsproces også handlet meget om at gøre det, der allerede er, endnu mere tilgængeligt og brugervenligt. Dashboardet åbner f.eks. altid op på det senest anvendte skærmbillede, hvilket sparer tid og gør navigationen mere strømlinet,” siger Casper Niebe.
En yderligere funktion, Uni-tel forventer vil blive populær, er den indbyggede telefon, hvor brugere kan se og styre alle opkald på tværs af brugerens enheder.
”Det er nyt, at man i ét modul, har adgang og overblik over samtlige enheder, hvad end det nu er Teams, mobilen eller den indbyggede fastnettelefon”, siger Casper Niebe og tilføjer: ’
”Man kan sætte et kald på mobilen på hold, mens man besvarer et kald på Teams for derefter at besvare det parkerede kald fra mobilen på éns Teams-klient, er virkelig nyskabende”.
Det nye dashboard indgår gratis til fri afbenyttelse for alle kunder, der får deres samlede telefoni-løsning fra Uni-tel. Der er altså ikke ekstra udgifter forbundet med muligheden for brugen af alle de mange nye funktioner.