Zendesk præsenterer i dag nye løsninger, der sætter samtaler i centrum for håndtering af kunderelationer.
Det sker på Zendesks årlige flagskibskonference Relate.
Samtidig annoncerer Zendesk et nyt tilbud til medarbejdere, der skal hjælpe virksomheder med at transformere interne projekter og skabe den bedste hybride arbejdsoplevelse.
“De sidste par år har gjort det tydeligt, at fremtiden er digital, at convenience er altafgørende og at relationer er forankret i samtaler. Zendesk hjælper virksomheder med at håndtere denne nye generation af kundeservice-løsninger, der gør kundeservice til en vækstmotor,” siger Mikkel Svane, CEO og grundlægger af Zendesk.
Bedre forretning med dialogbaseret CRM
Zendesks tilgang til dialogbaseret CRM forbinder og integrerer front- og backoffice, ikke kun for at give front office bedre mulighed for at yde support, men også for at kunne tilbyde en bred vifte af intelligent data og services i realtid, der styrker interaktionen med kunden. Kunder forventer at kunne interagere med virksomheder på deres egne betingelser, hurtigt, og på deres foretrukne platforme. Derfor tilbyder Zendesk nu:
- Automatisering af samtaler med mere sofistikerede bots, der gør det muligt for virksomheder at udvide automatiseringen til samtale-apps som Facebook Messenger og WhatsApp, bygge og træne brugerdefinerede bots til at løse generelle problemer og matche kundespørgsmål med de rigtige svar ud fra data fra tredjeparter.
- Omnichannel-routing, der giver virksomheder mulighed for at tilpasse sig skiftende forhold, bemande supportteams på passende vis og foretage ændringer baseret på kundernes efterspørgsel i realtid. På den måde kan teams sikre, at samtaler automatisk bliver videresendt til den rigtige agent uanset kanal samt overvåge præstationen nøje for bedre at kunne bemande og reagere på kundernes efterspørgsel.
- Conversational Data Orchestration, der giver virksomheder mulighed for at skabe kundesamtaler i stor skala ved at forbinde processer, data og brugerdefineret logik.
- Analyser til at levere smartere salg og service, der gennem datadrevne indsigter hjælper virksomheder med at omdanne samtaler til indtægter. Tilpassede rapporteringsfunktioner, giver teams mulighed for at håndtere store mængder data og analysere tendenser over tid, for at dedikere medarbejderressourcer til de kanaler, som nuværende og potentielle kunder kommunikerer på.
- Samtalekanaler i Zendesk Sell begyndende med WhatsApp*, der giver salgsteams mulighed for at sende beskeder til kunderne og registrere hver eneste interaktion automatisk i Sell, som kan administreres, spores og rapporteres.
“Før Zendesk havde vi et fragmenteret netværk af supportsystemer i hele verden. I dag kører vi alt under én platform, som er centraliseret for at give alle vores kunder den bedste, ensartede kvalitetsoplevelse, uanset hvilken kanal de foretrækker. Vi er der for vores kunder, når og hvor de har brug for os, og vi sætter stor pris på at opbygge forbindelser med vores slutbrugere,” siger Orlando Gadea, global VP for customer experience transformation hos Stanley Black and Decker.
Bedre understøttelse til meningsfulde medarbejderoplevelser
Efterhånden som virksomheder indfører hybride arbejdsmiljøer, der blander fjernarbejde med fysisk arbejde på kontoret, har medarbejderne nye behov og forventninger. Rettidig, personlig og datadrevet service er nemlig ikke kun forbeholdt virksomhedens kunder. Medarbejdersupportteams har også brug for en effektiv og nem måde at omdanne deres arbejdsmetoder på med funktioner som forenklede arbejdsgange og automatisering.
Zendesks løsninger fokuseret på medarbejderoplevelser bygger på over 15 års erfaring med at levere den bedste kundeservice og samler Zendesk Suite med yderligere funktioner som integreret selvbetjening, brugervenlig sagsstyring og Zendesks professionelle tjenester. Med dette tilbud giver Zendesk medarbejdersupportteams:
- En samlet og strømlinet kanal for HR, finans, drift, IT og andre supportteams, som er afgørende for at forbinde medarbejdere med interne tjenester;
- en måde at fjerne gentagelser, friktion og unødvendige administrative processer på, så det bliver lettere for medarbejderne at få adgang til vigtig information, ressourcer og tjenester og;
- indsigt til at forstå tendenser og nye problemstillinger for at forbedre medarbejderoplevelsen løbende.
“Virgin Pulse har 14 millioner medlemmer i 190 lande, men vi mener, at vores medarbejdere er den vigtigste drivkraft for, at medlemmerne får succes med deres rejse og opfylder vores forretningsmål. Zendesk gør det muligt for os at sikre, at både vores medlemmer og medarbejdere får præcise og rettidige svar, uanset hvilken kanal de vælger at kontakte os på. Dette partnerskab har resulteret i et håndgribeligt investeringsafkast og værdi for os som virksomhed og vores kunder,” siger Michael Pace, Vice President of Global Member Services, Virgin Pulse.
Zendesks dialogbaseret CRM-oplevelse og tilbud om medarbejderoplevelser er baseret på Sunshine-platformen. Sunshine-platformen er fundamentet under Zendesk, som hjælper virksomheder med hurtigt at tilpasse Zendesk ved hjælp af apps, værktøjer og forudbyggede funktioner, der passer til deres systemer.