Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER kommer ud af andet kvartal i 2022 med et tilfredsstillende resultat, der er præget af en let fremgang.
Samtidig fortsætter teleselskabet den positive tendens om stigende vækst af kundegrundlaget fra første kvartal.
12.000 flere kunder er der sammenlagt landets hos teleselskabet 3 og søsterselskabet OISTER i andet kvartal af 2022. Den samlede kundebase er nu oppe på 1.518.000.
Dermed fortsætter teleselskabet den positive vækst af kundegrundlaget fra første kvartal, hvor der blandt andet kom 16.000 flere kunder til.
”Vi er glade for, at de positive takter fra første kvartal fortsætter ind i andet kvartal af 2022. Vi kan helt sikkert mærke, at danskerne har fået rejselysten igen, og det har øget interessen for vores kerneprodukt 3LikeHome. Derfor har vi bl.a. skruet ekstra op for datamængderne i EU, så 3’s kunder nemt kan bruge data, især i en tid hvor det er vigtigere end nogensinde før at kunne holde sig orienteret på farten”, siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark og fortsætter:
”Der er ingen tvivl om, at vi agerer i en verden, hvor der er mange udefrakommende faktorer, der påvirker vores resultat. Med det i mente er resultatet ved for andet kvartal tilfredsstillende. Det er vigtigt, at vi fortsætter arbejdet med at videreudvikle vores produkter og tjenester, så vi stadig tiltrækker flere kunder og fortsætter fremgangen fra det første halvår af 2022.”
I andet kvartal af 2022 omsatte 3 for 700 mio. kr., hvoraf de 472 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 172 mio. kr., som er påvirket af højere el-omkostninger.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2022 (1. april til 30. juni):
- Nye kunder: 12.000
- Samlet kundebase: 1.518.000
- Omsætning: 700 mio. kr.
- Serviceomsætning: 472 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 172 mio. kr.