Seks kvartaler med vækst, samtidig med at HMD fejrer sit første hele år med overskud i 2021
Fremtidig vækst er skitseret med lanceringen af Nokia smartphone-porteføljen og HMD Services Expansion
I kølvandet på den nylige lancering af G11 og G21 i denne måned annoncerer HMD Global, selskabet bag Nokia-telefonerne, i dag tre nye Nokia-smartphones i C-serien – C21, C21 Plus og C2 2nd edition. De er svaret på Nokias succes på markedet for smartphones til overkommelige priser, hvor HMD Global oplevede en vækst i smartphone-indtægterne på 41 % fra 2020 til 2021. HMD Global nåede sit første hele år med operationel rentabilitet i 2021.
HMD opnår 1 million abonnementer på sin Services Suite i første halvår og annoncerer også en ny division med fokus på Services for at fortsætte denne vækstperiode yderligere. Dette vil gøre det muligt for virksomheden at fremme yderligere vækst, tiltrække talenter og bedre støtte eksisterende kunder ved at strømline processerne internt.
Florian Seiche, Chief Executive Officer, HMD Global:
”2021 var et transformationsår, der resulterede i en solid vækst i omsætningen i hele virksomheden, og i dag fejrer vi et nyt, rentabelt kapitel for HMD Global med lanceringen af tre nye Nokia-enheder til fornuftige priser, som ikke kun er sikre, pålidelige og holdbare, men som også sikrer, at så mange mennesker som muligt kan få adgang til den nyeste innovative teknologi til en lavere pris.
Jeg er glad for at kunne meddele, at vores serviceportefølje omfatter en sikker finansieringsløsning for smartphones og andre enheder. Hos HMD bringer vi disse to ingredienser sammen, en smartphone-oplevelse af høj kvalitet og en finansieringsløsning, som bygger på vores mission om at gøre moderne mobilteknologi tilgængelig for alle.
Kombineret med succesen for vores virksomhedstjenester, der i første halvår når 1 million abonnementer og leverer det ekstraordinære serviceniveau, som kunderne forventer af os, leverer vi en tilgængelig og problemfrit forbundet oplevelse for mennesker og virksomheder over hele verden.”
Nokia C-Serien
De tre nye enheder er indbegrebet af den holdbarhed og den langvarige batterilevetid, som gjorde Nokia-telefoner berømte for år tilbage. Dette, kombineret med det bedste af Android™-softwaren og sikkerhedsopdateringer, cementerer HMD’s vision for 2022 og fremover – at bygge Nokia-telefoner, der holder længere, samtidig med at de bevarer den fremragende byggekvalitet. Nokia-telefoner har inkorporeret en smuk finsk æstetik, som også er funktionel. Virksomheden styrker sin succesfulde Nokia C-serie, som blev introduceret i 2020 og allerede repræsenterer 16% af virksomhedens samlede smartphone-salg i de seneste 5 år.
Tilbehør i C-serien
HMD’s væksthistorie fortsætter med deres tilbehørssortiment, idet de har fordoblet tilbehørssalget i 2021 og har ambitiøse planer for fremtidig vækst. Nokia C21, C21 Plus og C2 2nd edition leveres med en serie af tilbehør, herunder kablede og trådløse over-ear hovedtelefoner og helt trådløse ørepropper, der giver en nem, håndfri opkaldsoplevelse.
- Nokia Go Earbuds 2 + En helt trådløs, klar lyd og behagelig pasform af højeste kvalitet, mens reduktion af støj fra omgivelserne (ENC), sved- og stænktæthed og op til 24 timers spilletid vil hjælpe brugerne gennem selv de mest regnfulde dage
- Nokia Headphones (Available in Wired and Wireless) – et super letvægtsdesign med blød over-ear-polstring og en foldbar arm for ekstra komfort og bekvemmelighed, hvilket giver en problemfri oplevelse, uanset om du arbejder eller lytter til musik
HMD Enterprise division
De en million abonnementer er fordelt på de tre kerneprodukter (Connect Pro, Enable Pro og Softlock), der i øjeblikket hører under HMD Global Services, og består af IoT-forbindelser, EMM-licenser og enhedslåste licenser. Den globale vækst i de eksisterende HMD Global Services-linjer førte til underopdelingen, som yderligere vil gøre det muligt for teamet at fokusere på at forbedre de eksisterende produktlinjer samt at innovere og skabe nye produkttilbud til kunderne.
Janne Lehtosalo siger, “Vores udvalg af IoT-tilbud til virksomheder har allerede haft en betydelig indvirkning på flere brancher, herunder logistik, sundhedspleje og finansiel teknologi rundt om i verden. Efter oprettelsen af den nye division mener vi at være bedre organiseret til yderligere at udvide vores tilbud til flere brancher, betjene vores eksisterende kunder bedre og bringe nye tjenester på markedet. Vi er glade for at have ramt en prognose på over en million abonnementer i H1, og vi er stolte over, at vi konsekvent kan tilbyde dem uovertrufne tjenester, uanset hvor de befinder sig på kloden.”