Application Maintenance Service: Hvad nu hvis Jørgen bliver kørt ned?

Er du afhængig af én person, accepterer du en høj risiko.

Application Maintenance Service: Hvad nu hvis Jørgen bliver kørt ned? 1Faktum #1: Alle virksomheder er i dag afhængige af it-løsninger i et eller andet omfang.
Faktum #2: Flere og flere virksomheder bruger it-løsninger til at understøtte virksomhedens kerneforretning.
Faktum #3: Andelen af virksomheder, for hvem it-løsninger er direkte forretningskritisk, er i vækst.

Uanset om du kan tilslutte dig faktum 1, 2 eller 3, er it-løsninger og it-drift i dag en central konkurrenceparameter. Anvendelsen af teknologi er en kamp, man ikke kan melde sig ud af med mindre man er Bonderøven fra DR.

Læs også: Skal it-vedligeholdelse være et holdarbejde eller en solopræstation?

Har du styr på din it, kan du bedre koncentrere dig om at levere din kerneydelse. Har du ikke styr på din it … ja, så er der nok også en risiko for, at der er dele af din kerneforretning, der lider. Eller i hvert fald ikke performer optimalt.

I takt med at it er rykket længere og dybere ind i forretningen, har it-leverancemodellen også ændret sig.

Vi skal ikke så langt tilbage i tiden, før det mest almindelige var, at man havde soloansvaret for sin Microsoft Dynamics 365-løsning, eller at man overlod opgaven til en fast huskonsulent. Ikke et ondt ord om disse to modeller. De har længe stået deres prøve og bevist deres værd. At bevare it-kontrollen selv eller overlade den til en god ven af huset, har længe flugtet 1:1 med den virkelighed, virksomheden navigerede i. Men virkeligheden er bare blevet en anden.

Hvis man accepterer den præmis, at Microsoft Dynamics-platformen er en central del af virksomhedens forretning – jævnfør faktum #2 og især #3 – er man også nødt til at vurdere den risiko, der er forbundet med drift og udvikling af den platform.

Med Microsoft Dynamics 365 kan man potentielt høste en masse fordele forbundet med cloud-teknologi. Det vil blandt andet sige minimale driftsomkostninger kombineret med en fuld pallette af fremtidssikrede arbejdsredskaber, frameworks og nye teknologipakker fyldt med kunstig intelligens, machine learning, bots m.m. Men værdien er kun potentiel. Den skal forløses af nogle menneskehænder et eller andet sted i processen, hvis den skal gøre en forskel.

Læs også: En Trusted Advisor skal lede – ikke sælge – rejsen mod skyen.

Hvis det kun er jeres interne ressourcer eller jeres huskonsulent, der kender jeres it-platform og løsninger indgående, hvor efterlader det så forretningen, hvis en nøglemedarbejder forlader virksomheden? I værste fald går det strategiske eller operationelle arbejde helt i stå. Og hvis der er noget, alle kan blive enige om, så er det, at det kan aflæses direkte på bundlinjen for hver time, forretningen ikke er i luften med sine kerneapplikationer.

Man gør sig netop personuafhængig, når man samarbejder med en Dynamics-partner, som stiller et helt team til rådighed. Det er et team, som ikke kun har øje for den daglige drift, men som også allokerer ressourcer til udviklingsopgaver med øjnene fokuseret på virksomhedens såvel som Dynamics platformens roadmap. Og det er måske det sidste, der er den største forskel på dengang og nu, og dermed også dette blogindlægs vigtigste budskab:

    It-design, it-drift, it-vedligehold og it-udvikling er ikke længere en opgave for en dedikeret flok af Tordenskjolds soldater. Det er blevet en opgave for et helt hold af komplementære it-ressourcer, der har den lokale indsigt, det globale udsyn og ekspertkompetencerne til kontinuerligt at løfte kvaliteten af virksomhedens samlede setup.

Med AlfaPeoples Application Maintenance Service-koncept eliminerer du jeres personafhængighed og erstatter det med høj driftsstabilitet, der understøtter forretningens vækst og styrker jeres konkurrenceevne.