Astralis og HP forlænger for fjerde år i træk, hvilket gør HP til den partner, Astralis har samarbejdet med længst.
Med partnerskabet på plads, er en ny stor digital kampagne under navnet ”Coached by Astralis” også skudt i gang, der giver fans og ambitiøse gamere en unik mulighed for at blive trænet af Astralis’ nye Head Coach Alexander ”Ave” og talent-træner Martin ”Trace”.
For fjerde år i træk forlænger Astralis og HP et af esportsorganisationens største og vigtigste kommercielle partnerskaber. Astralis har en klar vision og høje ambitioner for det kommende år, og her indtager HP en vigtig rolle som kommerciel partner og leverandør af sit gaming brand OMEN til Astralis’ hold, spillere og nuværende samt kommende faciliteter i Danmark og internationalt.
Der vil det kommende år også være fokus på nye store digitale indsatser, der har til formål at bringe fans og ambitiøse gamere tættere end nogensinde før på de store CS-GO stjerner og trænere fra Astralis – både fysisk og digitalt. Den næste store kampagne hedder ”Coached by Astralis”, og den er lige gået i luften. Kampagnen giver fans og ambitiøse gamere en helt unik mulighed for at blive trænet af nogle af verdens bedste Counter- Strike trænere, nemlig Head Coach Alexander ”Ave” og talent-træner Martin ”Trace”. Træningen vil foregå i HP’s nye gaming platform OMEN OASIS Live, hvor fans får 1 times træning af enten ”Ave” eller ”Trace”.
Kasper Sindt, kommerciel direktør i Astralis:
- For Astralis er HP en nøglepartner. Det er fjerde gang, vi forlænger og for hver forlængelse har vi udvidet Med førsteklassesudstyr til både vores hold, spillere og vores gæster i Astralis Nexus er HP en stor og vigtig del af vores fysiske set-up, men samarbejdet rækker langt ud over leverancerne.
- Sammen med HP’s gaming brand OMEN, har vi udviklet en række forskellige digitale koncepter, der giver gamere og fans en helt unik mulighed for at engagere sig direkte med vores spillere og trænere. De seneste kampagner har vist noget af, hvad vi kan En halv million visninger og mere end 1.500 fremsendte fanvideoer i seneste kampagne viser lidt af potentialet i et samarbejde som dette.
- Vi er ekstremt glade for forlængelsen og jeg er overbevist om, at vi kommer til at skabe endnu mere værdi for både HP og os selv, men i dén grad også for fans og gamere generelt; digitalt og fysisk i Astralis Nexus, runder Kasper Sindt af, der tidligere har været kommerciel direktør i
Line Bermann, Marketing Manager hos HP Danmark:
- Vi er rigtig glade og stolte over at forlænge med Astralis for fjerde år i træk, og udbygge vores i forvejen stærke Astralis-brandet har bevist sig selv i et år, hvor holdene har været i en genopbygningsfase. Vi oplever et støt stigende engagement fra en større og større fanbase, og med Astralis Nexus har organisationen taget et stort og vigtigt skridt ind i den gaming-verden, der er bærende for vores gaming-brand OMEN.
- Sammen har vi kreeret nogle digitale kampagner, der har bragt vores brand og Astralis’ store fanskare endnu tættere på hinanden, og resultaterne har været virkelig Det giver os endnu mere blod på tanden i forhold til at engagere os med Astralis, som har en klar vision og nogle ekstremt høje ambitioner som matcher vores. Det ser vi et fortsat stort potentiale i at være en del af og vi ser frem til at arbejde videre med Astralis om deres hold og deres faciliteter, hvor vi sammen kommer til at rykke gaming-oplevelsen til et helt nyt niveau, slår Line Bermann fast.
Tidligere har Astralis og HP’s gaming brand OMEN også stået bag kampagnen, “Fragmovie Friday”, hvor fans postede deres bedste såkaldte ’plays’ i CS-GO og fik mulighed for at komme med i en episode, hvor en spiller fra Astralis helt eksklusivt kommentererede på deres indsendte video. Kampagnen resulterede i over 500.000 visninger og mere end 1.500 fremsendte fanvideoer.
Astralis og HP forventer at lave endnu mere af denne slags kampagner og med Corona på vej væk, vil fokus det kommende år også være på at bringe fans og Astralis sammen i fysiske rammer – både i Nexus i Tivoli og til events.