EET og SumUp har netop indgået et strategisk partnerskab vedrørende distribution af SumUp’s betalingsløsninger i hele Norden.
SumUp har et ønske om at accelerere udbredelsen af virksomhedens løsninger til forhandlere via retail-kanalen og med EET’s indgående kendskab til netop denne kanal, er det derfor et oplagt partnerskab.
”SumUp er i dag etableret i 34 lande, og deres erfaring herfra viser, at størstedelen af salget af virksomhedens løsninger foregår via bl.a. byggemarkeder samt varehuse, der sælger forbrugerelektronik. Da vi hos EET har et stort kendskab til og mange års erfaring med netop retail-kanalen, er det helt oplagt for os at entrere med en virksomhed som SumUp. Ydermere giver det os en fordel for vores etablerede POS-afdeling og deres forhandlere, som vi nu endelig kan tilbyde en fordelagtig betalingsløsning som en del af samhandlen med EET”, siger Allan Friis, Sales Director, Retail hos EET.
SumUp adskiller sig fra konkurrerende betalingsløsninger ved at kunne tilbyde betalingsterminaler helt ned til DKK 149 og uden en månedlig abonnementsaftale, hvilket gør løsningerne billige i etablering. Samtidig er procentsatsen per transaktion under det halve af satsen ved brug af konkurrerende terminaler. Alt i alt gør det SumUp’s løsninger særlig attraktive for små- og mellemstore virksomheder samt privatpersoner, der fx deltager på kræmmermarkeder og ikke ønsker at udlevere deres mobilnummer for at modtage betaling. Med SumUp’s terminal tilkoblet til deres mobiltelefon via Bluetooth, kan de modtage betaling med alle gængse korttyper samt ApplePay og Google Pay. Dette forklarer, hvorfor retail-kanalen er den oplagte salgskanal for SumUp.
”Samarbejdet med EET er strategisk for SumUp, fordi vores betalingsløsninger er det oplagte valg for små og mellemstore virksomheder såsom selvstændige håndværkere, frisører, taxavirksomheder, cateringforretninger m.fl. Dette er virksomheder, som vi erfaringsmæssigt ved, at vi bedst når ud til gennem retail-kanalen. Da EET er en af de stærkeste distributører indenfor netop retail, gør det dem til en helt oplagt samarbejdspartner for SumUp, når vi skal aktivere vores retail-strategi på det nordiske marked. At EET samtidig har et stærkt salgsteam, når det gælder salg af POS-systemer til butiksløsninger, gør bare partnerskabet endnu mere interessant”, siger Anders Fagerlund Nielsen, Business Development Manager Nordics.
Samarbejdet er indgået pr. 1. marts, og SumUp’s fulde sortiment vil derfor per dags dato være tilgængeligt for EET’s forhandlernetværk.