HP inc vælger Agenthuset som nyt nordisk omni-channel agentur

Optimerer både den fysiske og virtuelle shopping-oplevelse.

HP inc vælger Agenthuset som nyt nordisk omni-channel agentur
Robert Jacobsen, administrerende direktør for Agenthuset Nordic

Med en omnichannel-tilgang til marketing er Agenthuset blevet valgt som nyt nordisk bureau for PC-producenten HP. 

Med sin mangefacetterede tilgang og sin unikke omni-channel marketingstrategi er Agenthuset valgt som det nye nordiske agentur for HP inc. Agenthuset er valgt til at håndtere både fysisk markedsføring i butikken og digital markedsføring for at skabe de bedste shopping-muligheder for HP’s kunder, uanset hvor de er.

”Vi er meget tilfredse med vores nye partnerskab med HP, som for alvor bekræfter over for os, at vores mål om at dække alle faser af kunderejsen og arbejde med omnichannel-strukturen er helt rigtigt. HP er et fantastisk brand, og vi ser frem til at støtte både HP som virksomhed og hjælpe alle deres kunder – hvad enten det er online eller i butikker i hele Norden, siger Robert Jacobsen, administrerende direktør for Agenthuset Nordic.

For HP er det afgørende at skabe den absolut bedste shoppingoplevelse både før, under og efter køb. HP’s kunder søger information om et produkt, hvad enten det er online, i butikken eller en kombination, og netop dette skal Agenthuset hjælpe HP med.

HP inc vælger Agenthuset som nyt nordisk omni-channel agentur
Stig H Myklebust, nordisk manager for HP

”Vores fokus hos HP er at give kunden den absolut bedste og gnidningsfrie shoppingoplevelse med nøjagtige oplysninger. Takket være dette finder kunden altid det produkt, der bedst passer til deres eget anvendelsesområde. Med den erfaring og kompetence, som Agenthuset står for som et omni-channel agentur, så vi er overbeviste om, at vi sammen vil kunne tilbyde den bedste shoppingoplevelse via vores partnere både online og i fysiske butikker,” siger Stig H Myklebust, nordisk manager for HP.

Startede med konsulentydelser
Agenthuset har siden 2012 repræsenteret virksomheder og deres brands i butikker i hele Norden med at skabe unikke og tilpassede shop-in-shop koncepter og producere salgsmateriale og uddanne salgspersonale i butikkerne samt sikre, at points of sale altid fremstår på den bedst mulige måde.

”Da jeg startede Agenthuset i 2012, blev hele strategien bygget op omkring konsulentydelser og merchandising i fysiske butikker for at optimere vores kunders produktplaceringer og viden om butikspersonale. Med det stadigt skiftende marked og det øgede fokus på den digitale shopping-oplevelse følte vi et ønske om at være en del af hele kunderejsen, uanset om det var online eller offline,” siger Robert Jacobsen.

Kunderejsen starter digitalt
I dag starter mange kunderejsen digitalt, hvorefter den derefter kan ende eller flyttes til en fysisk butik, og derfor er vigtigheden af ​​at kunne tilbyde den samme kvalitative kundeoplevelse i alle faser af kunderejsen kritisk. Det betyder, at Agenthuset håndterer virksomheders social media-kanaler, optimerer online-materiale og salgssider hos forhandlerne, opbygger de bedste fysiske point of sale-installationer i butikkerne, uddanner personale, skaber dragende ”roadshow”-events og skaber unikke installationer ved events og konferencer.

”Vi ved, at kunderne i stigende grad forventer en oplevelse i hvert trin af en shoppingtur, og at oplevelserne også fortsat vil være meget vigtige i både fysiske butikker og digitalt, og at der er en rød tråd mellem de to,” siger Adam Vinberg, leder af salg og marketing.

Agenthuset tilbyder i øjeblikket løsninger såsom produktion af butiksmaterialer og uddannelse af ansatte til online merchandising, styring af sociale medier og videoproduktion til kunder i hele Norden, Storbritannien, Frankrig og USA.

Agenturet har i øjeblikket 40 ansatte rundt omkring i Norden, hvoraf det nye samarbejde med HP vil have 15 ansatte tilknyttet.