It-distributøren Fourcom skal hjælpe it-sikkerhedsfirmaet Kaspersky Lab med at åbne nye døre og øge markedsandelen på forbrugermarkedet i Danmark.
Kaspersky Lab har 4000 medarbejdere og 400 millioner brugere, hvoraf 270.000 er firmaer. Det gør dem til et af verdens største it-sikkerhedsfirmaer. Med tilføjelsen af Fourcom som distributør vil de nu styrke deres B2C-forretning i Danmark. Det er den første tilføjelse, Kaspersky Lab har foretaget på B2C-distributørsiden, siden de flyttede deres nordiske hovedkontor til Danmark i 2015.
“Vi glæder os meget til samarbejdet med Fourcom, som er et vigtigt led i udvikling af vores position på forbrugermarkedet i Danmark. De har to ting, der især taler til deres fordel: For det første har de en meget proaktiv tilgang, når det kommer til salg og rådgivning af deres kunder. For det andet er ingen forhandler for lille i deres perspektiv, og for os betyder det, at de kan åbne døre til en del af markedet, som vi gerne vil øge fokus på – nemlig de små- og mellemstore forhandlere,” siger Leif Jensen, direktør for Kaspersky Lab i Norden.
Hos Fourcom ser man også frem til at få produkter fra Kaspersky Lab på hylderne:
“Vi ser samarbejdet med Kaspersky Lab som en fantastisk mulighed. De har et stærkt navn, de er et af verdens største it-sikkerhedsselskaber, og så er de gang på gang blandt de allerbedste i test. Vi ser frem til at kunne tilbyde deres spændende produkter i vores portefølje,” siger Kasper Nørgaard, salgschef for Fourcom, og uddyber:
“Den ligger i virkeligheden lidt til højrebenet. Vi har et rigtig godt forhandlernetværk, som er interesserede i de bedste produkter på markedet, og deriblandt finder man Kasperskys. På samme tid kan Kasperskys produkter være med til at åbne døre for os hos nye forhandlere. Så det er et samarbejde, der kommer til at have stor værdi for både Kaspersky Lab og os.”
Flere artikler: Commaxx forbedrer sikkerheden med hjælp af Kaspersky
Kaspersky Lab satser på stor udbygning af partnerkanal i Sverige