Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassen
Hjem NYHEDER Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassen

Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassen

Af Redaktionen

Ford løfter sløret for en stærkt optimeret Transit Connect, som nu har den bedste brændstoføkonomi i klassen, en øget nyttelast på næsten 1 ton og kan køre på bæredygtig HVO-diesel.

Stærkt forbedret Transit Connect: 1 ton nyttelast og laveste forbrug i klassenTransit Connects klasseledende lave forbrug udleder samtidig mindre CO2 og reducerer driftsomkostningerne. Flere varianter af varebilen tilbydes nu med en totalvægt (GVM) på 2.501 kg, som øger nyttelastens kapacitet til næsten 1 ton (982 kg).

Ford har i samme omgang godkendt Transit Connect med 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor til at kunne køre på bæredygtig HVO-diesel, der består af rester fra ikke-spiselig fiskeolie og animalsk fedt.

HVO-diesel gør blandt andet, at varebilen starter hurtigere op i koldt vejr. Og da brændstoffet hverken indeholder svovl eller ilt, kan CO2-udslippet reduceres med op til hele 90 procent i biler, der kører på ren biodiesel.

Endnu mere økonomisk og praktisk
“Transit Connect er en varebilsfavorit i hele Europa, og dens seneste optimeringer med øget nyttelast, optimeret brændstoføkonomi og reduceret udslip sørger for, at den bliver ved med at være det,” udtaler Hans Schep, direktør for varebiler hos Ford Europa.

Ford introducerer også en ny og bedre udstyret Limited-serie på udvalgte europæiske markeder, herunder Danmark. Her tilbydes unikke designelementer som 16” Sparkle Silver-alufælge, sidespejle og dørhåndtag i samme lakering som varebilen. Limited kommer også med varme i sæderne, automatiske lys og regnsensor til vinduesviskerne.

Øget nyttelast efter kundeønske
Efter feedback fra kunder er Transit Connects nyttelast steget med 79 kg, så den nu lyder på op til 982 kg. Stigningen er opnået via optimeringer i dækkene og hjulkonfigurationen og går hverken ud over varerummets kapacitet eller bilens brændstofforbrug.

Derudover er muligheden for dobbeltsæde i kabinen fjernet på varianten med ekstra høj nyttelast. Dobbeltsædet er stadig tilgængeligt i varianter uden øget nyttelast.

Kunder, der ønsker en totalvægt på 2.501 kg og en nyttelast på 982 kg, har valget mellem flere motorvarianter. Disse inkluderer 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor med enten 100 hk eller 120 hk med 6-trins manuelt gear eller 8-trins automatgear.

Den optimerede Ford Transit Connect fås i Danmark allerede nu.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>