Virksomhedsfokus på Earth Day
Hjem NYHEDER Virksomhedsfokus på Earth Day

Virksomhedsfokus på Earth Day

Af Redaktionen

April er måneden hvor hele verden sætter fokus på miljø og fejrer Earth Day, der finder sted den 22. april.

Virksomhedsfokus på Earth DayDet handler om at gøre en forskel i forhold til miljø og klimapåvirkning. Det er ikke kun en udfordring for de enkelte landes regeringer. Virksomhederne bliver nødt til at løfte deres del af opgaven samtidig.

Salesforce, verden førende CRM-virksomhed, har givet fem forslag online til hvordan man kan aktivere medarbejderne og organisationen – og skabe motivation.

Det er en del af Salesforce såkaldte en-til en-til en tiltag, der handler om at virksomheder skal tage ansvar og gøre en forskel, uanset størrelse.

Det sker blandt andet gennem at lade medarbejderne bruge 1 procent af deres tid på velgørenhedsarbejde. Det er iøvrigt muligt for alle virksomheder at støtte op om tanken med at give tilbage, ved at tilmelde sig pledge1percent.org her.

Derudover kører Salesforce interne kampagner på deres blogs om hvordan man spiser mindre kød, lærer børnene om klima og klimaforandring samt hvordan man handler mere bæredygtigt.

Her følger de fem tips:

  1. Aktiver dine medarbejdere

Giv tilbage ved frivilligt arbejde med et miljømæssigt fokus. Hold det non-profit, såsom en parkoprydning eller lignende. Udvid effekten ved at invitere dine kunder og partnere til at deltage. At komme ud af kontoret sammen skaber samtidig unikke muligheder for medarbejdere til at lære hinanden at kende og opnå en stærkere følelse af stolthed når det gælder firmaet.

  1. Kør kampagner i forhold til positive adfærdsændringer

Etabler en  e-affald genbrugsstation på kontoret, eller spørg medarbejderne om at love at gøre mindst én ting for miljøet.  Gør det mere socialt (vi bruger Chatter), så medarbejderne kan se, hvad alle andre gør og være inspireret af andre kollegaer.

  1. Fokus på uddannelse

Mange medarbejdere ved ikke, hvor de skal starte, men er interesserede i at lære mere. Man kan opmuntre til ny adfærd ved at få gæstetalere på besøg med miljøbudskaber eller afholde en messe med leverandørerne for at lære medarbejderne hvordan de kan reducere deres negative miljøpåvirkning hjemme og på arbejde.

  1. Skab en forpligtelse

Annoncer et nyt offentligt mål i forhold til at reducere din miljøpåvirkning eller et nyt positivt program fokuseret på miljøet. Man kan endda starte i det små og simpelthen lave en intern forpligtende aftale om at en del af aktiviteterne mere grønne. Selv om der skiftes til genbrugspapir eller man undgår plastikflasker rækker det langt.

  1. Husk at fejre jeres resultater

Husk at fejre og anerkende alle enkeltpersoners præstationer i virksomheden i forhold til deres bestræbelser på at forbedre deres job, såvel som deres personlige liv. På salesforce.com kalder vi dem vores #GreenHeroes og sørger for at lederne ved, hvordan deres holdmedlemmer giver tilbage.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>