Salesforce klar med næste generation af deres AI drevne Service Cloud løsning

Salesforce, global leder indenfor CRM, har netop offentliggjort deres seneste version af Service Cloud Einstein.

Der kombinerer CRM med AI og giver virksomhederne    mulighed for at automatisere rutineprægede henvendelser og selv designe kundeprocesserne.

Alt for ofte er data håndteret i siloer i organisationen, hvilket gør det vanskeligt for servicemedarbejderne at opnå et komplet overblik over kunden. 80 procent af nutidens kunderne mener ellers at kundeoplevelsen er lige så vigtig som produkt og service. Det er derfor mere afgørende end nogensinde, at virksomheden hurtigt kan tilpasse deres behov i forhold til at besvare både simple henvendelser og håndtere komplekse processer og levere optimal kundeservice.

Opdateringen omfatter:

Einstein Bots for Service sætter fuld fart på kundeservice ved at reagere på kundehenvendelser omgående, automatisere rutine service-forespørgsler, indsamle grundlæggende info fra kunderne så servicemedarbejderen ikke behøver det, og uden problemer sende kunden videre til den rigtige servicemedarbejder på det rigtige tidspukt. Og fordi funktionen anvender machine learning og natural language processing (NLP), bliver Einstein Bots bedre og bedre med hver interaktion.

Lightning Flow for Service gør virksomhederne i stand til at levere guidede service processer, der tager kunden gennem selvhjulpen-service og bidrage til servicemedarbejder-workflowet f.eks. gennem at udfylde forespørgsler og løse problemer. Lightning Flow fjerner gætterier fra kundeinteraktioner og leverer forbundne serviceoplevelser med et komplet overblik over kunden.

Einstein Next Best Action bringer regel-baserede og såkaldt predictive models i spil og giver servicemedarbejderen intelligente, kontekstbaserede anbefalinger og tilbud til kunderne. Einstein Next Best Actions kommer i spil på det tidspunkt, hvor det har maksimal effekt – og leverer sine indsigter direkte i Service Cloud konsollen, hvilket giver hurtigere løsninger på de enkelte sager, øget kundeloyalitet og mersalgsmuligheder.