Digital oprustning skaber nyt bureau
Hjem Nyheder Digital oprustning skaber nyt bureau

Digital oprustning skaber nyt bureau

Af Redaktionen

Propellant skifter navn og identitet til XO – 360° Graphics.

Efter en omfattende strategisk selvransagelsesproces erkendte bureauet, at tiden var inde til at trække i nye klæder, der bedre kommunikerer den nye position og services overfor både ansatte, nuværende og fremtidige kunder.

Vi vil være branchens foretrukne nye ”go-to agency” – der hurtigt og effektivt kan producere grafik til brug i alle kanaler, fortæller CTO & Founder, Jens-Bjørn Flodin.

Nye kompetencer og nyt navn

Efter 12 år som succesfuldt traditionelt grafisk bureau med afsæt i mere traditionelle medier har bureauet Propellant gennemgået en rejse mod en moderne position som full-service leverandør af kampagneelementer til alle medier. Bureauet, der startede i 2009 og dengang havde fokus på traditionelle medier, er i dag et 360° grafisk implementeringsbureau, som nu leverer lige dele HTML og SoMe-assets, animationer samt e-POS og layout til alle offline kanaler. Derfor navnet XO – 360° Graphics. CEO Christoffer Castenskiold uddyber:

”Med stigende pres for altid at være på og hurtigt kunne tilpasse sig ændringer i markedet, samtidigt med at 360 graders marketing bliver mere og mere kompleks og tidskrævende, oplever vi et stigende behov i markedet for at kunne frigøre interne ressourcer ved at digitalisere processer og outsource de mere repetitive grafiske opgaver i forbindelse med udrulningen af marketinginitiativer”.

Nyt fokus betyder nye typer kunder

Bureauet har i flere år succesfuldt arbejdet på at opbygge et mere differentieret udbud af produkter og services, der kan imødekomme kundernes stigende efterspørgsel på digitale assets i form af HTML, animationer til social og POS, TVC og radio og meget andet. Resultatet har været både større og flere kunder såsom Unibet, Nets og YouSee.

”Men det er stadig svært at rykke ved markedets opfattelse af vores ydelser”, udtaler Christoffer Castenskiold og fortsætter: ”Positionen på markedet er unik – ingen andre har en position og en kombineret offering som XO. Vi er specialister i at layoute og færdiggøre content til alle typer kampagner – i alle kanaler baseret på vores kunders CVI og/eller i samarbejde med leadbureauer”.

”Vores digitale transformation ligger ikke kun i vores produkter, men i høj grad også i vores service og smidigere workflow – dette styres i dag af vores egen marketingplatform (Doblify.com). Ved denne digitalisering af processer elimineres behovet for dedikerede projektledere, hvilket sparer tid og penge – en omkostningsreduktion, vi videregiver til vores kunder”, slutter Jens-Bjørn Flodin.

Det har blandt andre YouSee, Nykredit, Unibet, Nets, Nikon, Louis Poulsen, NRGi og EKF, glæde af hver dag. Men også bureauer som Benjamin Creative og Sunrise optræder som kunder.

Jens-Bjørn Flodin, Founder & CTO

7 år som Designer og Art Worker hos Kunde & Co
Stiftede Propellant i 2009
Stiftede Propellant Systems, nu Doblify, i 2011
MA Digital Management v. Hyper Island (Teeside University) 2018 – 2020

Christoffer Castenskiold, CEO

6 år som Account Director hos Kunde & Co
3 år som VP Marketing hos Danske Telecom
6 år som VP, Global Marketing, Head of Global Web Strategy & Communication, Saxo Bank
2 år som SVP, eCommerce and Digital Marketing, Atea

Digital oprustning skaber nyt bureau

CEO, Christoffer Castenskiold og CTO & Founder, Jens-Bjørn Flodin

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>