Med det digitale bagagemærke fra BagID monteret på kufferten kan man tjekke sin bagage ind hjemmefra og dermed undgå kø og berøring i lufthavnen.
Via GPS kan den rejsende også se, hvor bagagen til hver tid befinder sig.
Med bagID GO kan passagerer tjekke bagagen ind hjemmefra – før rejsen starter. Det digitale bagagemærke genbruges og fungerer som egen check-in automat, hvilket betyder, at rejsende ikke længere behøver at printe bagagemærke til hver enkelt rejse. BagID GO bidrager til at nedbringe anvendelse af engangsbagagemærker, der består af papir og silikone. Via GPS kan de rejsende også til hver tid følge med i, hvor bagagen befinder sig.
Vi er altid på udkig efter innovative løsninger, der kan gøre det enklere for vores kunder at rejse. Denne nyvinding er smart og spændende, og vi ser frem til at kunne tilbyde vores kunder at kunne checke bagagen ind hjemmefra. Vi er imponerede over det stykke arbejde, som selskabet har gjort og ser frem mod det videre samarbejde, siger Tor-Arne Fosser, koncerndirektør for produktudvikling og digitalisering i Norwegian.
Samarbejdsaftalen er vigtig for den norske iværksættervirksomhed, og hos BagID er man optimistisk for den videre udvikling.
For BagID AS udgør dette klart et gennembrug i markedet for flypassagerer. Norwegian er en stor og vigtig spiller i det skandinaviske flymarked. Samarbejdet løfter virksomheden, vi er nu en international aktør med styrket lønsomhed, og vi får en solid platform for yderligere vækst, siger Jan Vidar Nalbant, grundlægger og daglig leder i BagID.