Ny rapport: Kontoret spiller en central rolle for den hybride medarbejder – ellers er man blot fjernarbejder
Hjem DISTANCEARBEJDE Ny rapport från Poly: Kontoret spiller en central rolle for den hybride medarbejder – ellers er man blot fjernarbejder

Ny rapport från Poly: Kontoret spiller en central rolle for den hybride medarbejder – ellers er man blot fjernarbejder

Af Redaktionen

Poly offentliggør i dag rapporten A Reset for Return to the Office?, sammen med arbejdspladsforsknings-platformen WORKTECH Academy, og stiller skarpt på, hvordan virksomheder kan navigere i deres rejse mod hybridarbejde, hvor ansatte både arbejder fra virksomhedens kontor og fra andre steder, såsom hjemmet.

Hvis de ansatte udelukkende arbejder hjemmefra, konstant er på farten og aldrig møder ind på kontoret, er der tale om første generation fjernarbejde.

Ny rapport: Kontoret spiller en central rolle for den hybride medarbejder – ellers er man blot fjernarbejderDen hybride arbejdsstyrke anno 2022 er dog en helt anden slags.

Den seneste forskning sætter fokus på, hvorfor mange virksomheder rundt om i verden kæmper med at få den hybride arbejdsstyrke til at vende tilbage og benytte virksomhedens kontorer og faciliteter, når først medarbejderne har fået øjnene op for i stigende grad at kunne arbejde hjemmefra.

Der er flere vigtige byggesten til at skabe en effektiv model for hybridarbejde. Rapporten advokerer for, at en nulstilling af den allerede planlagte RTO-strategi (Return to Office) er nødvendig set i lyset af de fire centrale områder, som Poly og WORKTECH Academy har udforsket:

  • The Reluctant Returner – den modvillige tilbagevender: Forskning fra USA og Europa tyder på, at jo større virksomheden er, jo langsommere er tilbagevenden til kontoret. Næsten to tredjedele (64 procent) af europæere har ikke lyst til at vende tilbage til kontoret på arbejdspladsen af forskellige årsager.
  • Tværfunktionelt samarbejde mellem forskellige teams: Hybridarbejde kræver, at organisationer nedbryder virksomhedens siloer inden for IT, HR og teknologiske faciliteter, så alle kan være med til at skabe bedre, sundere og mere produktive oplevelser på arbejdspladsen.
  •  Digital transformation: Færre end tre ud af ti virksomheder har oprettet nye mødelokaler med videokonferenceudstyr eller transformeret og opgraderet eksisterende lokaler til at passe hybridt arbejde.
  • Opbygning af en kultur: For at få succes med den svære tilbagevende, bør virksomheder undersøge, hvordan de bedre kan ‘kuratere deres egen kultur’ og kommunikere den effektivt inden for arbejdsmiljøet. De kan lære mere om deres egen arbejdsstyrke og søge en tættere pasform mellem jobroller og de forskellige muligheder inden for hybridmodellen.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>