Ny undersøgelse: Klimakrisen ændrer forældres indkøbsmønstre, og hvor mange børn de får
Hjem UNDERSØGELSE Ny undersøgelse: Klimakrisen ændrer forældres indkøbsmønstre, og hvor mange børn de får

Ny undersøgelse: Klimakrisen ændrer forældres indkøbsmønstre, og hvor mange børn de får

Af Redaktionen

I en ny undersøgelse fra HP, foretaget af Morning Consult, gøres det tydeligt, hvordan mange af de skelsættende beslutninger forældre træffer, har afsæt i klimaforandringerne.

Beslutninger der strækker sig fra handlemønstre i hverdagen til langsigtet familieplanlægning.

Den igangværende klimakrise sætter dybe spor i folks hverdag, og skinner igennem i en lang række beslutninger, som forældre træffer. Det viser en ny undersøgelse, som Morning Consult har foretaget på vegne af HP.

Hele 91 pct. af de adspurgte giver udtryk for, at de er bekymrede over klimakrisen og de ændringer det betyder for deres liv og valg mht. indkøb. Heraf mener 53 pct., at klimakrisen har influeret perspektiverne i forhold til at få flere børn, mens 43 pct. af respondenterne siger, at de har genovervejet at arbejde for en virksomhed baseret på deres indsats målrettet miljø og sociale udfordringer.

Mange af de adspurgte forældre i undersøgelsen ønsker ligeledes handlekraftige virksomheder, som tager aktive skridt for at imødekomme og håndtere klimaforandringerne. 64 pct. af de adspurgte forældre foretrækker produkter, der er indkøbt på en bæredygtig måde, mens 60 pct. siger at en virksomheds beslutninger ift. bæredygtighed påvirker deres købevaner.

Det er ikke en overraskelse for Michele Malejki, der er HPs globale chef for social påvirkning:

Ny undersøgelse: Klimakrisen ændrer forældres indkøbsmønstre, og hvor mange børn de får”Familier afhænger af produkter til at forbinde dem til de ting, der betyder mest for dem, uanset om det er arbejde, underholdning eller deres familiemedlemmer. Det er en af årsagerne til, at forældre er én af HPs fokusområder. Forældre i dag er, ligesom tidligere generationer, presset af kriser. I dag er det klimakrisen, og det er en af årsagerne til, at vi går i dybden med at vores forretning er bedst for både folk og planeten.”

Denne form for handling er i høj grad efterspurgt. Hele 51 pct. mener, at virksomheder har et stort ansvar for at holde sig selv ansvarlige i forhold til klimahandling.

”Vores undersøgelse stemmer overens med det, vi ser i vores forretning: Vi fastholder kunder, oplever salgsfremgang og tiltrækker nye talenter grundet vores bæredygtigheds initiativer og bæredygtige produkter. Hvis vi er seriøse om at ændre retningen for klimakrisen, må industrierne strække sig og ændre deres mindset fra ’ikke at gøre ondt’ til ’gør mere godt’,” siger James McCall, der er chef for bæredygtighed i HP.

I HP arbejdes der målrettet på at reducere egen påvirkning af miljøet, hvilket understreges af virksomhedens seneste bæredygtighedsrapport, som netop er blevet udgivet. Her fremlægges de seneste fremskridt samt de konkrete mål, som HP har sat for perioden frem mod 2024:

  • Siden 2019 har HP reduceret sit carbonaftryk med 18 pct. Dette bringer virksomheden tættere på målsætningen om at opnå en nettoudledning af CO2 på nul i 2040.
  • Siden 2018 har HP reduceret brugen af engangsplastik i emballager med 55 pct.
  • Modarbejdet afskovning for 32 pct. af alt papir brugt i HP-produkter og arbejder mod et mål på 100 pct.
  • Accelereret digital ligestilling for mere end 21 millioner mennesker, og er på vej mod at nå op mod 150 millioner i 2030.
  • Mere diversificering blandt nye ansatte. Sidste år voksede HPs antal nye ansatte blandt etniske minoriteter i USA med 46 pct.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>