Sådan når danske brands ud til 200.000 europæiske retailere.
Hjem Nyheder Sådan når danske brands ud til 200.000 europæiske retailere

Sådan når danske brands ud til 200.000 europæiske retailere

Af Redaktionen

Danske brands får nu mulighed for at nå ud til 200.000 europæiske retailere.

Franske Ankorstore er gået ind i Norden og satser stort på at hjælpe danske brands ud i Europa.

De fleste danske brands har en ambition om at nå ud over landets grænser på et tidspunkt. Udfordringen er at behovet for at eksportere og vækste ofte opstår før økonomien er klar til at investere i en egentlig eksportfunktion. Her kommer Ankorstore på banen med deres platform, der forbinder brands og retailere i Europa.

Gennem Ankorstore kan lokale butikker og detailhandlere tilbyde deres kunder brands, der normalt ikke tilbydes via e-handelsplatforme. De kan også købe mindre mængder for at teste efterspørgslen, og betalingsbetingelserne er op til 60 dage. Brands på Ankorstore-platformen finder nye forhandlere, undgår forsendelsesomkostninger allerede med ordrer på ca. 300 Euro og får betaling direkte på ordredagen. Udover dette letter Ankorstores digitale platform al administration for både sælgere og købere.

Faktisk er der aktuelt 200.000 butikker og retailere knyttet til Ankorstore, der leder efter spændende brands. Det giver muligheder her og nu, som de fleste mindre brands kun kan drømme om. Samtidig giver Ankorstore-platformen en række muligheder for at give bedre betingelser i forhold til logistik og levering, salg og kampagner – og også i forhold til hvor meget de enkelte retailere behøver at købe for.

“Ankorstore er blevet et vigtigt redskab for os. Vi anvender det som et virkelig effektivt salgs- og kampagneværktøj foruden at platformen giver mulighed ved salg og levering, vi ikke selv kan tilbyde. Som salgskanal modtager vi via Ankorstore i omegnen af to ordrer om dagen. Det er virkelig effektivt – og nemt for både for os og vores kunder,” udtaler Joakim Hill Lærkesen, Area manager hos Magni Aps i Roskilde, der udvikler og producerer legetøj af høj kvalitet.

Sådan når danske brands ud til 200.000 europæiske retailere.

Aktuelt er mange detailhandlere og brands berørt af corona, ikke mindst på økonomien, hvor der er behov for at finde nye kilder til indtægt og til at optimere økonomien. Internettet og platforme som Ankorstore kan spille en større rolle for mange brands og selvstændige butikker i deres kamp for at holde sig på markedet.

 

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>